Första skoldagen...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det var ett gäng väldigt spända barn som gav sig iväg idag.

3 stycken på nya skolor.
Leo skulle åka skoltaxi för första gången och han va så himla nervös lilla killen.
Fröknarna skulle möta dom vid taxin men det fick jag reda på strax senare att de inte gjort vilket gjorde mig lite förbannad.
Han hittade ju i alla fall men om de sagt till ungarna att det ska göras tills de vant sig så ska de banne mig göra det med.

Få se vad han säger när han kommer hem den lilla killen om han haft en bra dag i skolan.
Han va lite fundersam över om de skulle få pennor och grejer som man faktiskt behöver i skolan.
Zack han åkte till sin första dag på högstadiet.

Jag fick ingen kris när jag fyllde 30 men känner att det drar lite i krishjärnan av att min lilla pojke har börjat högstadiet faktiskt ;-)

Nähä göra lite nytta eller inte..

Kommentera inlägget här :