Ingen humor....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag tycker om humor och jag älskar ironi.

Talade med vårdcentralen idag ang att jag ska gå på blodtryckskontroller.

Sköterskan drog det där med kost, rökning och motion lite snabbt.

- Kan du komma redan på Måndag.
- Ja men jo visst.
- Ibland kan det vara så att man inte hittar någon orsak till högt blodtryck men vi vill i alla fall kontrollera det.
- Jaha jo men det är ju bra.
- Jo för det är inte riktigt normalt att ha så högt undertryck i din ålder.
- Nä jag vet.... Jag får dricka mer rödvin helt enkelt för det har jag hört ska vara bra för blodtrycket. En flaska om dagen räcker det?

*tyst*
*tyst*
*tyst*

- Jag skojade bara!
- Jaha...... Blodtryckskontroll måndag.
- Okej..

Får man inte skämta om sina åkommor eller, måste man vara gravallvarig jämnt.
Jag ska tillverka en skylt som det står "ironi" på så människor förstå när jag skämtar.
Fast talar man i telefon spelar det ju ingen roll hur mycket man viftar med skylten.

Kommentera inlägget här :