I väntans tider...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Går vi nu.
Vi väntar på Mormor och det är ungefär lika spännande som att vänta på Tomten. Inez har tagit på sig det finaste hon har och sminkat sig. Det är rena galan när mormor ska komma.Hon har tjatat sedan hon vaknade i förmiddags. Ja i förmiddags, jag får nämligen väcka Inez om hon inte ska sova till kl 12. Alfons sover till 11 ungefär och då har han vaknat vid 05 och tryckt en flaska. Jag har det ganska bra förspänt med morgontrötta ungar, jag får sovmorgon nästan jämt.
 
I alla fall höll Inez på och försökte få ihop något form av familjepussel i morse. Min mormor är också Leos och Zacks mormor  men inte Filips och Inte din för hon är din mamma och Filips mamma men du är Filips mamma här och hon är inte eran mormor men min......
 
Det kan inte vara lätt att få ihop det i den lilla hjärnan.....
Nu väntar hon otåligt, kommer hon inte snart...
 

Kommentera inlägget här :