Som den elaka mamman jag är....

publicerat i
Fick jag idag nog och införde ett tv/film förbud för några av barnen, Leo och Inez blev naturligtvis förtvivlade av hela sitt hjärta.
Jag är inte mycket för förbud till höger och vänster. Jag vill gärna försöka stärka dom att säga ifrån eller ta kontroll över situationen på sitt sätt. Men ibland när det blir ohållbart så måste man liksom hjälpa till att styra upp lite. De har nu ägnat 3 dagar till att bråka om vem som har makten över två så nu rök den. Julkalendern får de se på innan dagis och skola annars är det ingen tv som gäller. Nu när den värsta sorgen lagt sig och de inser att de inte kommer någon vart så leker de fint och sams på var sitt håll.

Men jag är i alla fall världens elakaste mamma och jag tycker tydligen om att plåga små barn enligt ett visst småfolk.



Kommentera inlägget här :