Tredje Advent...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Och Julen närmar sig med stormsteg.
Så typiskt Söndag idag. Har pyntat granen med Inez och jag ska aldrig försöka få upp en julgran med med feber igen. Det var som att bestiga ett berg och svetten lackade.
Just nu sover den minsta, Inez är hos Tilda och rider och resten av skaran är lite utspridda överallt så det är tyst och stilla här hemma.
Idag var jag tvungen att fly verkligheten lite. Det gör jag bäst med lite konstverkande som enbart jag begriper mig på. Det är inte så himla ofta som någon mer än jag ser tjusningen i det färdiga resultatet. Det gör inte så mycket för det är inte alltid som jag heller förstår det. Men ibland kommer det någon människa som blir helt rasande förtjust och då blir jag glad.
Idag var det ett litet cykelhjul och taggtråd som föll offer.Det är Leos cykel som gjort sitt. Han kommer bli helt jädra galen på mig eftersom han har sån separationsångest för allt. Denna cykeln har tjänat honom väl och även Zack. Den har stått ut med mycket i många år och nu går den inte att laga mer. Johan gav mig förslaget att göra någon form av mobil av ramen och hänga i Leos rum. Det kanske vore något?! Han skulle ju faktiskt själv kunna hjälpa till och bygga den och bestämma vad som ska hängas i den, sånt tycker han ju är roligt.
Det finns ju ett till hjul på cykeln och det har jag inskaffat ljushållare till blockljus till. Det första hjulet fick till vanliga långa ljus.
Nu ska jag plåstra om mig lite eftersom jag råkat snärta mig själv med taggtråd ett par gånger, det va ingen hit kan jag lova.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Vad läckert! Måste nog ut och leta gamla cyklar! =D En jätte kul ide!
Kram

Svar: Ja det är himla roligt. Kram
Hontass

Kommentera inlägget här :