Det är allt annat än tyst...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Trots att natten har infunnit sig.
Ett konstant jämnt droppande från taket som jag inte kan bestämma mig för om det är behagligt eller irriterande. Syrsorna spelar, musik formas i löven av vinden och man kan tydligt höra hur det rör sig runt mig trots att jag är ensam vaken hemma.
Hörde för några minuter sedan hur dörren till övervåningen öppnades och fotstegen på vägen upp. Det pillas både här och där. Det är nästan lite ironiskt då jag sa till en vän idag att när det rör sig mycket omkring mig så har jag lyssnat för dåligt alldeles för länge.

Det är väl så, jag behöver pausa mer än bara fysiskt. Vila lite, lyssna på de som vet bättre och inte bara tro att jag kan allt så himla bra själv jämnt. Det är faktiskt jädra skönt att få följa i stället för att alltid styra allt jämnt. Kontrollbehovet ligger väl den kvinnliga naturen lite till mans annars i alla fall om jag tar en titt på mig själv.

Ingen musik och ingen rökelse ikväll. Jag vill vara här och känna det som finns runt mig. Får ställa bort bunken med ostbågar för den förstör alltihopa för mig med sin stank. Man behöver inte vara lättdistraherad för att få stämningen förstörd av lukten från ostbågar. Det är som när man är så jädra hungrig och öppnar ett paket med färdiga köttbullar. Då är jag fasen inte hungrig längre, urk....

Dags att flytta hunden från fötterna och göra kvällen i huset Annelund.



Kommentera inlägget här :