Alla dessa processer och prövningar

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Livet har att erbjuda.

Fler än en gång har jag hytt med näven mot himlen och ifrågasatt.
- Vad fan vill ni med det här!? Kan jag inte bara få sitta på en räkmacka någon gång?!

Svaret blir oftast en ny prövning tills jag lärt mig det jag behöver lära mig.

Livet kan vara en jädrigt hård väg att vandra och särskilt om man väljer att inte springa i från sig själv när det blir jobbigt.

Man kan välja 2 alternativ enligt min mening. Springa fort som fan åt motsatt håll eller lugnt gå in i det som kommer och göra sitt för att ta hand om det.

Den senaste veckan har jag landat i att jag inte styr så särskilt mycket alls i den stora vida världen och inte heller över omständigheterna.
Där i mot kan jag styra över hur jag väljer att bemöta och agera.

Dessa eviga processer som sker i en själv genom livets olika faser.
Varje gång är det som en grovrensning av garderoben. I alla fall som jag gör det.

Allt rivs ut och blir ett synligt kaos där det varken finns rim eller rason någonstans. Allt skit både syns och känns.
Sen kan man börja ta bit för bit till sin plats. Ibland slänger man mycket och ibland bara ett plagg. Dessutom kanske man kan ge bort något man inte vill ha men som någon annan behöver.

Kvar blir det man vill ha som man placerar på sin plats.

Sen kommer ebb nytt skede i livet med en ny inre process och åter igen får man riva ut, se över, ta hand om och placera.

Men det är jädrigt tufft ibland när man valt att leva ett liv utan att försöka fly.
Även om jag gör mina tappra försök ibland så slutar det ändå alltid med att jag stannar upp och vänder näsan framåt, lär mig och växer.

Nu ska jag sluta tänka och planera helgens godisbak.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av m:

Vet inte vad jag ska säga.! Mm räckmacka för 1 månad vore skönt.;)
Åt en igår iaf! Kram

Kommentera inlägget här :