Bara vara...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag kan ibland fundera kring mig själv och vad jag värderar i livet.

Bara att vara mamma kräver ju att man får prioritera. Men lever man också med mer eller mindre smärtor så är allt man gör en prioritering.

Så nu har jag bestämt mig för att göra en positiv prioriteringslista.

- Du får inte ge upp, sa min läkare idag. Är det något jag vägrar att göra så är det att ge upp även om det ibland ligger nära till hands att göra det när det känns outhärdligt. Jag vägrar att tro att man måste välja bort glägje pga omständigheter.

Så jag tänker göra en lista för positiva prioriteringar jag behöver göra för att hjälpa mig själv att hålla mig på det spåret även när det känns omöjligt. Jag behöver ibland lite hjälp med att prioritera det som verkligen är viktigt och vad är viktigare än mig själv.

Jag har blivit bättre på att vara här och nu utan att oroa mig för vad som kommer sedan.
Visst faller jag tillbaka till gamla mönster ibland men det går framåt.

Nu ska jag höja volymen i öronen och bara vara en stund.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Exakt! Men det är svårt ibland att prioritera.
Fast jag har varit med om nått som förgyllde mina dagar för ett tag sen. En helt okänd kvinna, från Sydamerika gav mej en godmorgonkram några dagar förra veckan. Jag förstod inte ett ord av vad hon sa, fast kramen förstod jag. Fast det kanske inte har med prioritering att göra. Men att ge nån en extra kram kan göra mycket för en själv. Så därför får du en av mej! KRAAM

Kommentera inlägget här :