Han den där tålmodiga!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Min man han blir minsann aldrig arg.

Det skulle inte spela någon roll vad jag eller någon annan skulle göra, han skulle inte bli arg ändå. Han kan bli sur, grinig och så där allmänt tjur-kuk-aktig, men han blir aldrig arg.
Jag blir tvär tokig och skit förbannad sparkar på saker och skriker, han bli lite grinig men mer än så är det inte.

Men igår kväll kom en helt annan J fram. Han satt vid den gamla ihop plockade datorn och svor, gormade och använde ord som jag inte trodde kunde komma från han små pedagogiska läppar.

Jag och stora sonen Simon tittade på varandra med stora ögon och konstaterade att det nog va dags för oss att dunsta.

Han gormade om att inget fungerade, datorn va kass och eftersom jag tagit hans dator så va var han ju tvungen att slita med den gamla. Han satte sig vid Misty "laptop" och började även där gorma m att det minsann inte fungerade att bränna på den heller.
Detta va en J som jag aldrig träffat tidigare. Han va så arg och blickarna han skickade oss alla om vi påpekade något skar igenom oss som laser.

Det sista jag minns att jag sa till honom igår kväll va en försiktig fråga:

- Om jag har gjort något så kan du väl säga det så jag kan ändra på mig!

"Detta mina vänner är inget som kommer ut ur min mun särskilt ofta"

- Nej du har inte gjort något, fräste han och mumlade något oförståligt.

I morse fortsatte sur-kuken att regera. Han svor och gormade. Jag frågade Simon om något särskilt hänt igår men sonen ruskade på huvudet med stora ögon.

Rätt va det är hör vi ett illvrål borta vid datorn.

- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA YEAH!

Där sitter J med ett smile från öra till öra med händerna uppe i luften och seger ropar.

Eftersom jag fortfarande inte fått någon förklaring på varför han va så arg så tog jag för givet att datorn höll på att brinna upp eller något explosivt höll på att hända. Men när jag tittar på skärmen så ser jag.......... Han har fått igång ett spel, ja ett dataspel.
Denna man som inte skulle bli arg om jag så bet av honom armbågen blir totalt galen hur länge som hellst för ett sketet dataspel. Att jag skulle reagera så det vet ju alla men att J reagerar så........ Nä det är inte riktigt.


Han blir inte arg för något. Jag skulle kunna vara en riktig skitstövel "och är väl det i mellan åt med" utan att han skulle bli arg! Jag har plågat honom , testat honom, skrikigt och till och med bitit honom men inte blir han arg. Men detta lilla dataspel fick honom att bli ett ilsksint monster.

Nästa gång något ska installeras så bosätter jag mig någon annan stanns tills det är klart.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Den där J:

Nu ska du inte förvrida sanningen för då får du inga julklappar.

Det var fortfarande inte spelet jag var sur över utan dator-helvetet.

Jag har blivit av med min bärbara dator utan sitter med en som är 8 år gammal och som jag ominstallerat. Den är fan inte snabb och på min bärbara går det knappt att bränna heller längre.

Jag får bli förbannad även jag serru.

2:a kommentar, skriven , av tobbe:

förstår J ,,,datorer ska skällas på ju,,,tobbe

3:e kommentar, skriven , av Kin@:

jodu, jösses - karlar är inte att leka med, när datorer krånglar...



Hoppas ni har en trevlig lucia!



kramiz

4:e kommentar, skriven , av ormbäraren:

ni har väl DivX spelare för film å bränn... finns gratis på nät....

5:e kommentar, skriven , av vashten:

Ville bara titta in o önska dig en härlig 3:dje advent och hoppas du får en underbar dag...pöss o kram....

6:e kommentar, skriven , av Fröken Sparsmart:

Ja, dataspel verkar kunna locka fram det sämsta hos vem som helst...

Kommentera inlägget här :