Kanske ska lära mig Bosniska.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Här ringde det på dörren för en liten stund sen. Utanför står en äldre bostnisk dam som bor här i trappen, jag vet att hon inte kan prata svenska.

Hon ser jätte glad ut och börjar rabbla en hel radda på bosniska som jag inte begriper ett skvatt av.

Jag håller bara med, nickar och ler och ser allmänt trevlig ut.

Hon börjar gestukulera och skrattar högt samtidigt som hon berättar något som jag absolut inte begriper.

Rätt var det är så klappar hon mig å kinden, vinkar och ger sig uppför trappen igen.

 " Okej, vad hände nu då" Jag står kvar som ett frågetecken. Hon vänder sig om i trappan och vinkar igen.

*vink* *vink* hej då!

Hm... Skumt! Jag får nog ta och lära mig språket om jag ska bo kvar här tror jag.

Nog för att jag ibland får höra att jag inte ser så svensk ut men va fan, hon har ju knappast hört mig tala något annat än svenska någon gång.

Men vi måste ha haft en rolig konversation.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattiss:

Ja lär dig om inte annat att säha: jag förstår inte Bosniska på Bosniska :)



Åh det är ju så ljuvligt!



Jag vill oxå ha.... MASSOR!!

Skrivet av Hontass 2008-12-09 kl 22:19

Nattis svarade 2008-12-10 kl 14:37:

Den var helt ok men inte supergod! :) Gärna samma drink fast med kaffepulver i också då.. så man får bort lite av sötman.. dådu! :)

2:a kommentar, skriven , av Johan:

Han kanske bara ville klappa dig på kinden...

3:e kommentar, skriven , av Häxmamman:

Hon tycker nog om dig tror jag

Kommentera inlägget här :