* Mamma det är ljust ute *

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Lilla Leo höll låda ordentligt igår kväll, han pratade och pratade och det gick inte att får tyst på han. Till slut när vi lagt oss så fick jag fräsa till ordentligt för att han skulle slappna av.

I morse kände jag en hand på  min kind.

- Mamma titta på fönstret, viskade han.
- Mmmm vad är det med det.
- Det är nästan ljust ute ju.
- Sov nu.
- Nä det är ljust och vi ska åka skoter och pulka, sa han med ett leende från öra till öra.

När jag vägrade gå upp kom det klassiska "jag är kissnödig"

Så nu sitter han här fylld av förväntan och längtar efter att kl ska bli tillräckligt mycket för att åka iväg och dra pulkan efter skotern.

Ska låna morsans kamera och dokumentera eländet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Björn:

Dokumentera mera! :)

2:a kommentar, skriven , av Den dar J:

Bra att lilleman vacker sin gamla mamma ordentligt sa hon inte missar nagot.

Du tog med andra ord inte med min kamera.

3:e kommentar, skriven , av Leos pappa:

Ha ha ha ja vad ska man säga, pratar man skoter/båt eller cross med den där grabben så vaknar han tidigt... Ta kort, vill se min pojke åka skoter

Kommentera inlägget här :