Terrys barnbarn.

publicerat i
Ja Terry Toppa va ju snabb att ringa och tala om hur korkad jag va igår! "läs inlägget under". Men det gör inget för jag är ju lika snabb på att reta henne när hon är korkad, hon är ju trots allt värst ;)

I alla fall så berättade hon igår att hon fått 12 st barnbarn. Fiskarna har fått bebisar och alltihopa ska få heta Anton, det är väl enklast så för det är kanske inte så lätt att hålla rätt på alla barnbarnen i akvariet annars.

Jag får ju då en sån där syn i min lilla hjärna hur hon daltar och gullar med dom där barnbarnen Hur man nu gullar med en fisk det vet jag inte men Terry Toppa hon kan hon om hon vill.

Så.....

Grattis Syster till dina barnbarn....... Se till att hålla föräldrarna borta så dom håller sig vid liv.
Men jag tycker faktiskt att det börjar bli dags för dig att skaffa dig en riktig bebis! Jag ska nog ta ett snack med Pelle jag!!

Älskar dig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Mina Anton bor i en liten bytta som flyter runt i akvariet så mammorna kan inte äta upp dom:) Men jag undrar hur jag ska göra sen när alla Anton får flytta ut till dom andra fiskarna... Det kommer ju bli inavel!

2:a kommentar, skriven , av Xenite:

Hahaha... skönt att det inte bara är jag som är knäpp... jag har haft många bäääbisar jag... Det vill säga yngel i akvariet. Glad som ett litet barn blev jag när jag upptäckte dem. Sorgligt var bara att föräldrarna tycktes ha en tendens till att dö när de släppt di små.... (hm...). Hoppas det går bättre för barnbarnen... ;)

3:e kommentar, skriven , av lena ekstrand:

Jamen detta måste ju vara någon form av arvsanlag.Du vet ju hur jag daltar med mina kycklingar, och när de blivit så stora att de lägger sitt första lilla ägg- ja,då går jag i taket och måste ringa till släkt och vänner, samt gå runt bland byborna, för att berätta den stora nyheten...det är som om ingen annan kyckling i hela världen har kommit i puberteten och börjat släppa ägg ifrån sig...

4:e kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Föresten så kan man klappa mina fiskar! Såg en kommentar från våran kära mor, det stog att hon hade råkat hälla finn-medel i håret för hon trodde det va hårgele.. Det är nog inte så konstigt att vi är som vi är. Hahaha jag tror hon gör massa dumma och pinsamma saker som hon inte vågar berätta för oss! Hon vill nog inte bli klassad som IQ-fiskmås... Älskar dej syster<3

5:e kommentar, skriven , av ormbäraren:

de finns ju fiskar i släktet sugmunnar......

Kommentera inlägget här :