Utmaning - Jul

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Kopiera nedanstående inlägg i din blogg och byt dina svar...
P.s ta med allt nedanstående!!!! inte bara utmaningen!!!
från merry crhistmas bilden ner till utmana dina bloggvänner=)
********************************************************************



Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare
Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Blondiies sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!

Har du köpt en chokladkalender?

Jo ett större antal, jag är galen i choklad.


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Nä, trots min otolighet.

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Nä, men de flesta.


Till vem är det svårast att köpa till?

Mannen.


Dricker du alkoholfri glögg?

Ja, men inte bara, hemgjord starkvinsglögg ska det va.


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Gör inte alla det?

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Missat den.


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Vad hette den där med trollen? Jag var såld på den som barn..... Trolltider!!

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Det säger jag till höger och vänster... vadå inte vågar det är ju JUL!


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Alla

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Det slåss vi om.

Plastgran eller äkta
Hellst äkta men har slarvar med plast de senaste åren.


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Båda och, men ger hellre än får.

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Hemma i Rättvik vill jag vara med mycket snö.

Känner du någon julstämning nu?

inte mycket, men vart är snön.


När kom din julstämning?
Den kommer med snön

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Vill ha de klart till 1:a advent

När julpyntar man?
Det mesta till 1a advent men alla tomtar åker fram senare

Skickar du julkort?
Nä.

Vilken senap till skinkan?
slotts.

Viktigaste på julbordet?
korv, köttbullar och skinka, brie ost, jansson, potatisgratäng och julmust mm

Julmusik jag inte kan vara utan?
Måste man lyssna på sånt.

Världens bästa jullåt?
The little drummer boy med celtic women.

Julknäcke eller vörtbröd?
julknäcke

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
knäck

Vilka traditioner har ni?
Det skiljer sig från år till år.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Kan själv.



Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomtar - Knäck          
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar
- Prinskorvar
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill        
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta
 
Och slutligen....


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Tacksamhet, familj, värme, omtanke, vackert.
  • Ledigt
  • Mysfaktor
  • Julmust
  • Gläde och samhörighet

5 Nackdelar med julen enligt Fröken mig:

  • Dyrt.
  • Ställer stora krav på mig själv
  • Konkurans i släkten.
  • Hysteri
  • Julen blir ofta mer en belastning än en högtid

Alla som läser denna skall anta utmaningen i den mån man vill =)
Utmana sen dina bloggvänner!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ormbäraren:

oj ere jul

2:a kommentar, skriven , av Häxmamman:

Jag håller nu på med att skriva för fullt...



Du har fått en utmärkelse av mig som du kan hämta inne på min sida/Kram

Kommentera inlägget här :