Ingen kalvning i mitt hem

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Kan ni förstå att jag blir riktigt nervös när min fru vill kalva hemma i huset.
Det kommer inte på tal för fem öre.
Det är tur att jag har stöd från andra människor som också tycker att frun inte ska göra det hemma.
Problemet är ju att hon är kvinna och sådana kan vara lite bestämda om dom vill det.

Men jag har sagt nej ordentligt vad det gäller den saken.
Inte ens i förrådet kan hon få vara när hon ska till.

Nä sjukhus ska det vara minsann.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva T:

Hej J !

Din fru är väl ingen ko heller, så därför lär hon aldrig kalva. Varken hemma eller på sjukhus.

Det låter illa att säga att vi kvinnor kalvar.

Kram ha en trevlig helg.

2:a kommentar, skriven , av vashten:

Tittar in o önskar dig en super härlig och skön lördag...kram/vashten

Kommentera inlägget här :