Graviditetssug.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Jag vill dricka T-röd, bensin, tinner, lacknafta.
Tugga på spritpenna..... Ja vad som hellst som är miljöfarligt. Det luktar ju så gott.

Halstabbletterna försöker jag låta bli att knapra för det säger ju sig själv att man får lite ont i magen..... men det är ju så gott. Det ska vara så där starkt att man inte kan andas knappt och munnen svider av en blandning av kyla och alldeles för mycket vicks blå.

Något annat som oxå luktar himla gott är lukten av källare. Alltså RIKTIG källardoft. Jag skulle kunna bosätta mig i en källare just nu bara för att få andas in luften.
Går jag in i städskrubben så luktar det lite fjuttigt med mijlöfarliga vätskor och går jag in i förådet så lukar det lite lite källare men inte tillräckligt.

Hur kan det lukta så gott, blir alldeles euforisk av bara tanken på hur gott lite T-sprit kan lukta. Så gott att om det inte vore så förbannat farligt så skulle jag doppa tungan i det. Kunde man inte ha fått något normalt sug. Tugga tegelsten, tidningspapper, gräs eller något annat mindre farligt........

Tror minsann att det är lite dåligt med soppa i bilen, får nog åka och tanka tror jag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fibromorsan:

Hu, det där låter som rejält graviditetssug! Livsfarligt sånt S

Själv fick jag nyttighetsfnatt min första graviditet. Jag höll på att döööö om jag inte fick några morötter med jämna mellanrum - dygnet runt! Gurka, rädisor och is tillhörde också favoriterna. Allt som kändes så där fräscht och krispigt.

Med lilleman fick jag inga nojjor alls o blev allt lite besviken! Det är ju trots allt en del av graviditeten, nåt man har roligt åt resten av livet sen.

Kramis

2:a kommentar, skriven , av sisse:

Lustigt att du säger källarlukt!! Jag var helt besatt av det när jag var gravid med Emilia, fick gå upp och ner flera ggr, stannade man förlänga försvann ju lukten så då var det bara att gå upp en stund och sen gå ner igen!! Lukten av blöt asfalt gjorde mig sjukt sugen på att käka lite med..

Kommentera inlägget här :