Hemkunskap

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Terrys Pelle gjorde J uppmärksam på en sak när J kom hem från jobbet.
Pelle hade kollat i J´s gamla hemkunskapsbok från skoltiden.
Den är drygt några månader gammal med andra ord.

I den står det att det är mannen som bestämmer i familjen.
Jag tror inte att Hon den där haft hemkunskap.
Hon har ju fått för sig att hon ska bestämma här hemma.
Men enligt boken är det jag J som ska bestämma.
Varför är det då hon som jagar mig med piska osv.

Nä nu får det minsann bli lite ändringar här hemma.
Tur jag inte hänger gardiner o sånt iaf.
Det får hon göra själv.


Det var mer ordning förr i tiden.

Hon den där fick dåligt samvete igår för att vi inte kunde njuta av varandra på kvällen pga värk.
Det är ju så att det är ju inget som vi bestämmer över hur det ska vara från kväll till kväll utan vi får ju bara gilla läget tyvärr. Jag älskar ju inte henne mindre för det o tänker inte skilja mig för att hon inte kan ha sex m mig.
Det är hon värd för mycket för.
Har ju beviserligen varit där en gång iaf på det året vi varit gifta. Det är minsann inte dåligt.

Kommentera inlägget här :