Sömnlös!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Känner mig jätte bakis idag. Har inte sovit många timmar, konstant pissnödig och höfterna strejkar.

Kan ju inte ligga på rygg nu då det trycker helt för färligt utan få ligga på sidan i olika vinklar. Nu går inte det heller. Jag ligger på ena sidan i en kvar sen gör det så ont i höften att jag vill grina. Huden blir bedövad som om höften sover men inuti gör det så ont. Har en kudde som jag lägger upp ena benet på och ligger i någon variant av framstupa sidoläge men ändå blir höften paj. Så jag får vrida och vänta en gång i kvarten. Sen får jag springa och pissa i mellan vändingarna.
Är man gravid borde man fan få tillgång till kateter när man kommer i det läget så det trycker på så in i fanders. Det ska jag nog lägga fram för Barnmorskan, även om jag tror att hon inte kommer hålla med mig.

Nä lite kaffe och lite frulle så man kanske blir som folk.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mezza:

...och att det var fullmåne inatt gör väl inte heller saken bättre...

men kram på dig iallafall!

/Mezza

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Jag lider med dig. Känner igen allt från när jag väntade dottern. På dagarna hade jag ett sånt där ryggstöd (Vulcan) som idrottsmännen använder. Jag satte det på ryggslutet/runt höfterna och drog igen det under magen. Det lättade lite.

Sen hade man kuddar som stöttade överallt men efter ett tag så är inte det heller bekvämt. Enda trösten är att det är övergående.

Hoppas att smärtkliniken kan hjälpa dig. En ishias-nerv i kläm är INTE kul.

Stor stöttande kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :