Frustrerad.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Lite smått irriterad och frustrerad är jag.

Ibland känns det som om någon undre makt bara kastar på mig motgångar hela tiden.
I fredags fick jag en påminnelse från Telia där det stod att om jag inte betalade in dom ca 600 kr på räkningen innan den 16:e så ska telefon, internet, och tv stängas av.

Men det finns en liten detalj i det här och det är att ALLA räkningar är betalda. Jag vet att dom är det för det är ju jag själv som har betalat in det och pengarna är dragna från kontot och in på Telias. Va fan håller dom på med. Nu har jag satt J på att ringa och bråka med dom och försöka få fram vart felet ligger någonstans. Det ska bli intressant att se vad dom säger om det men jag hoppas verkligen att dom hittar problemet för jag har inte dom pengarna i bakfickan just nu.

Sen har jag pratat med sjuksköterskan på smärtrehab. Vi diskuterade smärtlindring. Problemet med mig är att jag inte tål de mediciner som kan hjälpa mot fibron. Jag blir sjuk av dom, riktigt sjuk både fysiskt och psykiskt. Antidepp-piller av olika slag kan hjälpa många eftersom det blockerar smärtnerverna lite grann. Men såna mediciner kan jag inte heller äta, inte ens i väldigt små doser, blir jätte sjuk. Nu finns det ju papper på att jag inte tål dessa preparat så det är inget dom försöker trycka på mig heller.
Vi diskuterade huruvida nerblockader skulle vara ett alternativ för mig. Alltså man lokalbedövar de områden som är värst som händer, fötter,  mellan skulderbladen osv. Ett bedövningsmedel sprutas in i nerverna runt området och behandlar smärtan lokalt och det kan sedan hålla upp till 4 veckor om man har tur.

Men det finns dock en liten hake med detta och det är att det inte görs inom vårat läns landsting..... Naturligtvis.
Jag har en jätte bra läkare där inne på smärt men tyvärr är hon bara där på Onsdagar nu tydligen. Men ssk skulle prata med henne på Onsdag få se vad hon har för ideér. Hon brukar kunna vara rätt uppfinnesrik den där doktorn. Lite skillnad är det med kontakten med dom än nötterna på vårdcentralen. Himla bra är dom där inne faktiskt.

Ja ja nog om detta. Drick lite kaffe och kolla till lilla I som ligger ute i vagnen och sover sött nerbäddad.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mezza:

grrrr!!!

skit att de inte använder smärtblockader!

och hoppas det löser sig med telia...

kram!!!

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Jag hoppas att de hittar på något som hjälper dig. Och jag tycker att det skit tat man inte kan få alla behandlingar oavsett var man bor.

Kramar

Bibbi

Kommentera inlägget här :