Man blir smart av fisk.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Idag blev det fiskgratäng till sen lunch för mig, Leo och hans kompis.

Det föll inte Leos vän i smaken med fisk och då föll det inte Leo heller i smaken "naturligtvis" Han äter den maten jämnt annars. Jag försökte att övertala honom:

- Men det vet du Leo att det är nyttigt med fisk!
- Ja.
- Vet du vad fisk är bra för.
- Nä.
- Om man äter mycket fisk så kan man springa fortare.
- Men jag kan springa jätte fort redan.
- Ja men om du äter fisk så blir du mycket starkare.
- Jag är redan jätte stark.
- Men om du äter fisk mår hela kroppen bra.
- Jag mår jätte bra.
- Men om du äter din fisk så mår hjärnan extra bra, det är jätte nyttigt för hjärnan.
- Jaha.
- Ja och man blir jätte smart av fisk och man kan tänka jätte bra.
- Men jag är redan smart och tänker jätte snabbt.
- Hm.
- Men mamma....
- Mmmm.
- Ät fisken du det behöver du!!!!
- Tycker du det?
- Ja!


Undrar jag om min unge tycker jag är korkad på något vis. Jag fick hans fisk oxå!

Kommentera inlägget här :