Barnkalas....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ja en typ av barn kalas har vi haft idag.

JAG HATAR BARNKALAS!! Stimmiga, tjatiga, egoistiska, hungriga barn som är mer högt än lågt.

Igår när jag var i affären och skulle handla så mötte jag en äldre kvinna som jag känner.
Vi pratade en stund och jag beklagade mig över barnkalaset som skulle hållas.

- Åh barnkalas vad roligt!!
- Roligt?!
- Ja det va det bästa jag visste när barnen va små, dom bjöd hem hela klassen och så va det sååååå mysigt.
- Öh, mysigt?! Jag finner inget mysigt med det.
- Jo det va så kul
Öh jaha, det tycker inte jag!
- Jo det va lika kul som att åka på tågsemester långt bort när barnen va små!
- Va faaan, är du inte klok, det är ju en plåga.
- Näääää, så mysigt med lite picknick på tåget. Barnen tyckte det ju va så roligt.

*själv ser jag bara barn som klättrar över medpassagerare och hänger i bagagehyllan, grinar och gnäller samtidigt som jag blir åksjuk och mår illa*

- Nja jag vet inte om jag tycker det är så kul jag.
- Åh vad jag saknar det, lyckos dig som får ha barnkalas.
- Jo lyckos mig :-/

Tänk om jag kunde vara så där positiv som henne, då skulle nog vad som hellst vara inlindat i rosa små roliga och mysiga moln.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av L i n a:

Okej, joo allt är bra med mig :D

2:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Barnkalas.....är INT roliga!!! Minns dom med fasa, för det fanns alltid föräldrar som var "superbarnkalasfixare" och det orkade jag int med. Men, det är klart att barna vill ha kalas, fast det gäller att hålla det på lagom nivå!

Ha det!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Bibbi:

Du skulle ju ha slitit med henne hem så hon fick ha det "mysigt" och du skulle ha sluppit stöket.

Kram

Bibbi

4:e kommentar, skriven , av Din man:

Hur kan man ens komma på idén att tycka det är mysigt med barnkalas o tågresor med barn.

5:e kommentar, skriven , av starsprinkle:

Oh lord!!!



Jag känner precis och exakt som du.

Men tänkt va BRA om man kunde känna som den kvinna,jävlar anamma.

6:e kommentar, skriven , av Kin@:

fniss, visst är det så; man kan välja att se det positiva eller det negativa i saker och ting, men ofta är det fan så mycket enklare at se det negativa...



kramiz

7:e kommentar, skriven , av Häxstickande mamman i Jämtland:

Är inte heller nått för barnkalas men det har blivit många med åren, nu är det bara den lille kvar med kalas, tjejerna fixar tjejmiddag med få och lagar och donar själva och då är det inte att man måste bjuda hela klasse, dagis eller bara för att den har bjudit osv



Och killarna de slutade med att de hade inget alls när de fyllde, de gick och åt pizza med kompisarna eller nått sådant...



Jag hatar att köpa presenter för det har blivit så upptrissat nu, ja, även kalasen, det ska va så och så och den hade så osv...



Det är sk*t helt enkelt



Ha det gott

Kommentera inlägget här :