J måste berätta.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Hon den där får faktiskt allt att låta värre än det är.
Hon vill gärna framstå som en tyrann över mig.
Det är inte så.

Ni som aldrig sett en kvinna med fibromyalgi vet inte vad ni talar om.
Pms i all ära men fibron kan sätta sig ordentligt på humöret.
Att hon dessutom nu är gravid gör ju inte saken bättre.
Men det är en övergående sak.
Visst är det jobbigt när hon mår illa och är tjurig men jag anser att det är jobbigast för henne själv.

Men i natt hade ni kunnat få henne för en hundring.
J hade somnat efter att ha kollat på en film i sovrummet.
23.30 blir jag väckt för hundarna måste ut osv.
Då tänker man ju i sitt stilla sinne.
Jag går upp strax efter 5 på morgonen och jag sover redan.
Fick väl på mig några kläder och ut med äcklena (dom är det på kvällen).
Kommer in igen och frun lägger sig o börjar titta på tv.
Då blir man lite smått irriterad.
Hoppades att jag skulle somna om fort.
Efter en kvart sov frun och J låg vaken i 2 timmar.
Somnade alltså 01.30 igen.
Kan säga att jag varit lagom trött idag.
Men hundarna fick ju kissa iaf.

Tror inte att jag blir väckt igen på natten för att gå ut med djurena.
Jag har gett frun tillåtelse förut att väcka mig om hon vill ha sex men inte för något annat.
Nu är det lovligt för sex och när hon ska kalva.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Häxstickande mamman i Jämtland:

Jaja, det är övergående, vad är att få ut med hundarna och sova lite i jämfört med att vara gravid Ler



Håll ditt humör uppe, köp lite choklad och rosor så att du har några poäng när hon är sugen, på sex alltså...



Inte får du några pluspoäng med att bli irriterad över småsaker, det går över Ler



Ha det gott

2:a kommentar, skriven , av Häxstickande mamman i Jämtland:

Några ord till: Jag tycker lite synd om dig, men tänk allt du kan göra för att du inte är gravid, du blir inte otymplig och svårt att hitta kläder, du kan sova x-tra utan att må illa mm...



Men lite synd om dig är det Ler

Kommentera inlägget här :