Men vad har jag blivit av alla hormoner.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Satt här och funderade förut över hur jäkla knäpp man kan bli av alla hormoner som cirkulerar i kroppen. Jag har verkligen fått förståelse för de som blir totalt rubbade under en graviditet.

Under mina andra 2 graviditeter har det inte varit så farligt med humörsvängningar osv..... MEN NU!!
Jag är ju för fan hemsk, en tyrann, en plåga och en riktig bitter fitta. Stackars min omgivning.
I min egen lilla hjärna har jag satt upp hur det ser ut i vanliga fall och hur det är nu!

Den icke gravida Hontass:

Humor: Ironisk, sarkastisk, bjuder på sig själv och skrattar gärna tillsammans med andra åt sina blåsta upptåg.
Mat: Äter regelbundet.
Socialt: Umgås gärna med andra.
Sex: Hur som hellst, var som hellst, när som hellst och hellst hela tiden.
Tålamod: ja ganska bra fakstiskt.
Förståelse: Har en lite för mycket förståelse för andra människor.
Motivation: Jo det finns om man pressar sig lite.


Hormonstinn Hontass:

Humor: Öh Va det där kul? Nä ser inte det roliga, gråter en skvätt.
Mat: Äter, kräks, äter, kräks, gråter.
Socialt: Låt mig spy och grina ifred.
Sex: Nä fy fan va äckligt, så hemskt så jag nog måste gråta en skvätt. Nej rör mig inte *snyft*
Tålamod: Det flög sin kos.
Förståelse: Va fan det skiter väl jag i, sköt dig själv och skit i andra.......... och gråt en skvätt.
Motivation: Nä jag gråter av bara tanken på att försöka bli motiverad.


Ja listorna kan göras långa. Hoppas det är som Barnmorskan säger att det nog vänder snart. Jag kan inte sitta här och böla till varje barnfilm som Leo tittar på och som jag sett 367 gånger redan. Men det är ju så rörande när Super Zebran vinner galopp-loppet även efter 482:a visningen av filmen.

Nu ska jag titta på "2½ men" och jag lovar er kära läsare att jag nog kan hitta något rörande att gråta över i den serien med........   Stackars J!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Tror du förträng en av dina tidigare gravida tillfällen.... OM jag inte minns fel så var du inte så jävala rolig då heller och du spydde som fan osv.... Men vad vet jag, kan ju ha fel (inte ofta )

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Med Leo och zack började jag kräkas i 4:e månaden först ordentligt och det varade resten av graviditeten. Denna gången började jag på en gång som det ska va egentligen ;-)



Men alla humörsvängningar är nytt!

3:e kommentar, skriven , av Häxstickade mamman i Jämtland:

Hejsan svejsan!



Var ett tag sedan jag var in till dig och jag måste ha missat att du är gravid...



Vad skojigt, jag grattuelerar och jag hoppas att allt går bra...



Läste din kommentar hos Enbart och jag förstår hur du tänker, det är inget lätt val...



Jag fick den frågan när jag väntade barnet som är 6 år idag och jag mådde jätteilla av att gå där och fundera på vad jag skulle göra och om jag kunde göra så mot oss föräldrar och barnet, syskon...



Det är som du säger vad det än är så älskar man barnet, men jag tänkte så här när jag gjorde det där kromosonprovet eller vad det hette, jag tänkte på hur vår livssituation skulle se ut, jag hade 5 barn innan, varav 3 ganska svårhanterliga när det gällde alkohol och ute och svira med kompisar och blev misshandlad av sin pappa...



Jag ställde mig och min sambo frågan om vi klarade av ett barn som inte var friskt, klart att man skulle det är självklart men det fanns fler barn som behövde vår energi och vårt fulla stöd...



Så vi tog provet...



Men om man väljer abort fast barnet är sjukt så är det ju inget man gör med glädje som många tror, det är ett svårt val i vilken sits man står själv i...



Jag märkte nu att jag svamlar men jag hoppas att du förstår vad jag menar/Kramar

4:e kommentar, skriven , av Nattis:

Haha trödsten är väl att du har en ände på eländet! :) Så fort bebben är ute så brukar hormonerna lugna ner sig :)

5:e kommentar, skriven , av Häxstickande mamman i Jämtland:

Hihi, förlåt för mitt lilla skratt, men när jag ser att du gråter när du t.ex ser något som Super Zebran vinner galopp-loppet så måste jag berätta om en gång mina barn blev alldeles förstörd...



När jag väntade yngste sonen satt och såg en film om en pojke som inte fick vara med och spela fotboll och jag grät floder och snyftade och hulkade, mina barn kom in och trodde det var nära till jordens undegång, när de får veta vad jag gråter för så tittar de på mig så konstigt och ruskade på huvudet och gick...



Vad säger man, tokig mamma!



De punkter du tar upp, ja det är sant så det bara sjunger om det...



Men det blir bättre när du fött barnet, ammat färdigt eller vispat välling, när barnet skaffat sig ett eget hem och familj...

fAST då kommer barnbarnen så punkterna Hormonstinn hontass håller nog i sig längre än vad man tror, fast kanske andra hormoner som spelar ett spratt Ler



Nä nu dummar jag mig bara, hoppas du förstår mina skämt annars får du banna mig/Kram

Kommentera inlägget här :