Skadestånd......

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag får ett skadestånd från landstinget för hur de behandlade mig  07/08.
Såg härom dagen att det skulle komma in pengar på Tisdag som jag inte visste vart det kom ifrån.
Men idag hade jag fått brev från Lanstingets Ömsesidiga Försäkringsbolag som bekräftade mina misstankar.

Storleken på pengarna är betydelselöst för mig faktiskt. Det som betyder något är att jag fått upprättelse genom deras erkännande av felbehandling. Det skulle aldrig betalas ut pengar om det inte gjorts något fel och det är väldigt få som får ersättning, i alla fall när det gäller biverkningar på mediciner. Men det är tillräckligt för att komma ikapp ekonomiskt i alla fall.

Detta betyder väldigt mycket för mig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva T:

Grattis........kram

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Fan vad skönt! Grattis! Kul att någon hos Storebror kan erkänna att de gjort fel.

Oavsett vad du får så är det för lite. Det här landet borde ta över lite av storleken på skadestånden från det stora landet i väster.

Kramar

Bibbi

3:e kommentar, skriven , av Magstark:

grattis!

4:e kommentar, skriven , av Nattis:

GRATTIS, vad roligt!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Framförallt är det en bekräftelse på att dom erkänner att dom gjort fel.

6:e kommentar, skriven , av Kerstin:

GRATTIS! Vad glad jag blir att nån iaf får rätt!!

Kram Kerstin

7:e kommentar, skriven , av pc:

Att få upprättelse är något av det viktigaste när man känner sig felbehandlad. Det är mycket viktigare än summan isig. Men inte tusan hade det gjort ont att få en miljon :-)



Grattis, framförallt till upprättelsen men även till "miljonen" ;-)

8:e kommentar, skriven , av Häxstickande mamman i Jämtland:

Vad jag blir glad för din skull, det är alltid skönt med en upprättelse, pengar gör inte allt men jag hoppas att det gör något som ger en glädje...



Kram

Kommentera inlägget här :