Lillen överlycklig!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Lilla Leo va överlycklig när jag kom och hämtade honom på dagis idag.

Han hade minsann fått sitta vid stor-bordet. Stor-bordet är där de största barnen sitter som inte behöver haklapp, hjälp eller sked. Det va han minsann väldigt stolt över och det är ett väldans tjatande om stor-bordet just nu!

Han hade krupp-hosta i morse när han vaknade men det släppte ganska snart och jag hoppas att det inte kommer tillbaka i större form.

Själv har jag intagit ryggläge idag. Tyvärr inte i ett solarium, på en varm strand, eller med en snygg karl mellan knäna. Nä jag har fått ligga på värmedynan hela dagen och försökt lidra värken så gott det går. Vaknade med migrän och det är väl det mest fruktansvärda man kan vakna med. Att försöka få iväg ungar och ut med hundar när det bara blixtrar för ögonen och man får hålla sig i väggen för att hålla balansen.
Då önskar man att man hade en söt liten barnflicka och en stor trädgård.

Har lovat Zack att åka in till Marieberg och handla med honom i kväll och det är bara att hålla sitt löfte.
Han har lite pengar som jag har sagt att han får använda till nåt när han har skött sig med läxor, läggning, skolan och allt det där. Nu har han varit extremt duktig i 2 veckor och då tycker vi att han ska ha lite uppmuntran för det oxå.

Har beodrat J att städa köket ikväll för det är så Blääää att jag inte vill gå in där. Så nu känner jag mig som en slavdrivare igen och lite halv elak så där. Men om jag tvingar på honom en liten maid-dress under tiden så kanske jag roas i stället för att ha dåligt samvete. Tror minsan att det ska finnas en i något skåp ;-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Yar:

Snygg blogg :D

2:a kommentar, skriven , av Ferhat:

SV: jag mår bra tack :D



Ha en trevlig kväll då =)

Kommentera inlägget här :