Man kan bli bombad av bacilusker.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ja det va nog inte så konstigt att jag sov som en stock i natt.

Efter att jag varit ute med hundarna i skogen så däckade jag på soffan och vaknade en timma senare med feber, halsont och en rinnande näsa.

Inte nu!!!! Skulle åkt och simmat med Zack i eftermiddag men det är ju totalt kört. Alla barn kommer i helgen och jag hade tänkt att vi skulle hitta på något kul och ha lite extra mysigt och så där.
Det finns liksom inget utrymme att vara sjuk nu, fattar nte baciluskerna det!!

Undrar om det är för sent att trycka i sig mängder med c-vitamin och andra nyttigheter, värt ett försök i alla fall.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Gå och lägg dig i soffan igen. Ta med värmedynan. Bacilusker gillar inte värme. De dör då. Drick varmt te och käka några goda chokladpraliner som maken naturligtvis köper åt dig eftersom han tycker synd om sin fru. ;)

Krya på dig.

Kram

Bibbi

2:a kommentar, skriven , av Eva T:

Hej "STARKA"

Nu får vi hoppas att inte "bibbisbloggaren" vill skålla dig och lägga dig under en 85 graders dyna. För visst gillar bacciluskerna värme............mysfint å gott runt 36-39 grader, mumma då ju. Ja ja i alla fall önskar jag dig mycket förstånd och vila för sånt skit kan ta musten ur oss Fibroqvinnor....Jag blev liggande 3 veckor, helt jäkla utslagen. Krya på dig sätt J på all marktjänst och skit i resten dvs allt som inte brinner. Leo får du serva å lite Jack oxå sen är dina reservar slutski.......Krammmmm

3:e kommentar, skriven , av Nattis:

Eftersom jag tänker fortsätta blogga på blogg.se så tycker jag inte att jag behöver ha metro kvar!



Jag undrar om det drar någon depp över Sverige eller nåt :-)

Skrivet av Hontass 2009-01-22 kl 08:11

Nattis svarade 2009-01-22 kl 13:43:

OK! Jag fattar :) Ja nått är det i alla fall :)

4:e kommentar, skriven , av Blondiie:

krya på dej vännen!

5:e kommentar, skriven , av Kerstin:

Nej har du däckat nu! Här ligger det folk kors och tvärs och hostar!

det finns ett te som jag iaf tycker funkar bra när man är förkyld, det är ett grönt te som heter Chai, sen drick honungsvatten.....och TA DET LUGNT!!

Kram.....på lite avstånd ;-D

6:e kommentar, skriven , av Den där J:

Hur ska Eva ha det? Ena stunden ska jag inte hjälpa dig o du får skylla dig själv.

Nu ska jag ta hela marktjänsten.



Vad det gäller det där med chokladpraliner får frun köpa det själv. Kan man åka flera mil för att köpa semlor så kan man köpa choklad.

7:e kommentar, skriven , av Eva T:

Ja du lille fine J......

Nu ska jag förklara vad jag menar. När lilla "puckot" blir "sjuk" dvs reagerar på överstimulans, belastning å annan idioti i sin Fibro DÅ ska du INTE hjälpa henne, det blir lite av medberoende då.

= att hon ALDRIG lär sig å ser sin begränsning. När hon däremot drabbas av influensa mensont huvudvärk (å lite m.m ) då kan du ställa upp. Annars ska du nog vara som du är hjälpsam, ödmjuk å alldeles underbar.

Kommentera inlägget här :