Samtal med polisen!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ringde upp polisen i dag och ifrågasatte hur dom kan lägga ner Zacks misshandel, ungen sas ju vara 15 år.
Den kvinnliga polisen berättade "ganska" upprivet faktiskt att killen i fråga fyllde 15 år 2 dagar efter att misshandeln begåtts. Han va 14 när det skedde och kommer undan med 2 dagar!

Tror ni jag fick ett totalt frispel eller. Nu va hon noga att poängtera att Zack skulle informeras om detta och att det inte är pga att det inte finns bevis eller att han är misstrodd eller nåt sånt! Ungen får heller inte ta kontakt med Zack ang anmälan för då kliver dom vidare med det hela.

Men 2 dagar!!!!! Va fan är det här för ett jävla rättsamhälle! Det är ju barn vi talar om!!!

Jo visst det går vidare till socialtjänsten men va fan gör dom då. Deras lagar och regler och åtgärder kan jag som en uppen bok.... Och det görs inte ett skit!

2 Jävla dagar!!!!!!!!!!!!! Jävlar har ni inte sett Den Där förbannad innan så skulle ni sett henne idag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av peter pc carlsson:

Det är ganska osannorlikt, två dagar. Det du kan hoppas på nu är att grabben lärde sig en läxa. Att han åtminstonne inte kommer att göra något iknande igen.



Vet i tusan vad annat jag skall skriva!!!!

2:a kommentar, skriven , av vashten:

ja du...systemet är skit min misshandel la de ner oxå..trots 7 vittnen som såg hur jag sparkades i huvudet 8 gr så jag var medvetslös i många timmar o låg på sjukhus i flera dagar...de la ner det oxå

3:e kommentar, skriven , av Häxmamman:

Det där är lika med ett av övergreppen som min ena dotter varit med om, en av hennes släktingar som själv varit utsatt har förgripit sig på min dotter flertal år och sista gången var förra året, men det blev inget p.g.a att brotten begicks innan han fyllt 15 år...



Skit, skit

Kommentera inlägget här :