Tisdag med Toppa!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag tänkte vi skulle hinna göra lite nytta idag innan barn ska hämtas och sysselsättas.
Ska dra med syster till Granngården och shoppa lite tänkte jag och fixa med lite annat.

Jag gnäller ofta på att det alltid är barnkanalen som står och går här hemma. Nu när äntligen barnen är borta på dagis och skola och det är fritt att titta på vad som hellst. Ja då ska Toppa titta på den där kanalen i stället.

- Men jag tyckte jätte mycket om det här när jag va liten!!
- Ja när du va liten ja.... nu då!
- MÄÄÄÄ!!



Nä dags att sätta fart så det blir någe gjort!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Hej vännen! :)



Din mage är ju borta, har du lagt in alla dina inlägg i denna bloggen eller är de borta "for good"? :( Har gjort en magblogg och skulle då såklart lägga in alla magarna men hela din metroblogg tog du ju bort. Lägga in den igen? ler stort

2:a kommentar, skriven , av Den där J:

Ingen barnkanal när jag kommer hem tack.

Det räcker med att barnen kollar på det när dom är hemma.

Ikväll ska vi vara sociala med Terry.

Lite socialt umgänge utan henne vill vi gärna hinna med också ikväll.

3:e kommentar, skriven , av Nattis:

Ahhhh det tänkte jag inte på. Jag lägger upp en ny magbild lite senare.



Kram

Skrivet av hontass 2009-01-27 kl 15:00

Nattis svarade 2009-01-27 kl 15:04:

Perfekt! :)

4:e kommentar, skriven , av peter pc carlsson:

Svar:

Tack för ditt inlägg. Jag svarade nyligen på de inlägg som skrivits med följande kommentar.



Mitt syfte var att väcka debatt och att lyfta ett ämne som är tabubelagt. Det gläder mig därför att det är en sådan debatt kring hur prostitution skalln hanteras. Många olika frågor lyfts fram och jag ser med spänning fram emot hur debatten fortsätter.



Det som gläder mig är att det tycks finnas en samstämmighet av att såväl köpare som säljare av sex skall behandlas med respekt. Detta oavsett om man är för eller emot prostitution.



För egen del tror jag att det är själva mötet mellen två människor som avgör om man känner sig kränkt eller ej. Inte huruvida man betalar eller ej för en sexuell tjänst.



Tyvärr tror jag att det finns många, framförallt kvinnor, som dagligen blir kränkta och utnyttjade i sina förhållanden eller vid enstaka sexuella möten. Det isig är inget argument för prostitution. Det finns anledning att vidga debatten, låta den mindre svart och vit. Det vi kan förfasas över är kanske inte det som är värst trotts allt.

Kommentera inlägget här :