Kvinnor kan minsann oxå!!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Borde hitta nåt givande och vettigt att blogga om, bloggtävlig som det är och allt. Men som vanligt stängs all motivation av så fort jag ger mig på att FÖRSÖKA MEDVETET!!

Men i alla fall......

Har tittat runt på diverse bloggar idag och det är en väldans diskussion på många ställen ang Hanna Fridens krönika i Expressen.

Visst är det äckligt med alla dessa karlar som tror dom är prince Carming efter en viss mängd alkohol.
Men om jag får säga min sak om det hela så tycker jag kvinnorna är värre faktiskt.

En dask på rumpan eller ett nyp i tutten och en smäll tillbaka kort där efter det kan jag ta.

Men detta eviga sliskande i örat, tisslande och tasslande, kramande och TAFFSANDE!!
Jag har inget imot att en vacker kvinna tar på mig, tvärt om men jag vill kunna välja själv vilken kvinna som ska göra det. Bara för att jag myser med en vännina betyder inte det att man vill göra det med andra kvinnor! Eller?!
Det finns väl inget värre än när riktiga Bitter-fittor har hällt i sig alkohol. Jag drar INTE alla över en kant nu!!

Värst är de i 50-60 års åldern "fortfarande inte alla över en kant" som tror dom är 20-år igen med lite alkohol i kroppen och det är så man skäms när man bevittnar det hela.
Sist jag råkade ut för ett riktigt prakt exempel va när jag och en vänninna va på krogen. Jag var dessutom nykter vilket gjorde det hela ännu mer förfärligt.
När vi kommer in så är den första jag ser en kvinna som brukar vara lite för törstig. Plötsligt sjunker hon ner på knä framför mig, drar upp kjolen, försöker sig på någon form av knä-dans, slickar sig om munnen och trillar om kull. När jag skulle hjälpa henne upp så fick jag den där traditionella tungan i örat.
När jag inte va med på hennes noter så blev jag helt plötsligt anklagad för att ha stulit hennes telefon.

Liknande incidenter händer ofta på krogen och det tycker jag INTE är okej. Lika lite okej som att karlar tar för givet att man är deras objekt bara för man har en mus och ett par tuttar och dom har alkohol i kroppen.

Jag tycker ändå man ska vara lite försiktig med att slänga för mycket skit på det andra könet och börja se att både kvinnor och män kan vara lika stora svin båda två.

Den ända man kan utgå ifrån är sig själv som kvinna eller som man, inte som grupp kvinnor vs man.

Kvinnor är i många fall inte ett dugg bättre än vad män är. Ibland beter vi kvinnor oss så illa så man skäms över att vara kvinna. Och det där med jämnställdhet mellan könen kan ju köras upp någonstans för det gick över styr för länge sen. Dom som driver den frågan vill inte ha jämndställdhet, de vill ha ombytta roller!

Min åsikt! Bara min åsikt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Den där J:

Varför blir dessutom alla kvinnor bisexuella med lite sprit i kroppen? Det blir inte männen trotsallt. Visst kan män vara svin med alkohol i kroppen men jag håller med dig om att kvinnor kan vara ännu värre. Just när det gäller att om man inte följer deras melodi så blir man anklagad för något.

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Helt okej att vara BI, men man kan väl stå för det när man är nykter oxå då!!

3:e kommentar, skriven , av Nattis:

Det är väl bara att anmäla kvinnorna också?!

4:e kommentar, skriven , av Häxmamman i Jämtland:

Bra skrivet, det är så sant, många ggr man skämts för andra kvinnor skull.

När man står i en bar kommer det en 20 årig femtioåring och slår armbåden i huvudet på sig för de ska fram i vilket fall som helst vare sig det finns plats eller inte...



Upp med tuttarna på bardisken och fråhar den 25 årige bartendern vad han gör efter stängningsdax...



och slisk i örat, mm, en tjej hoppade på mig på dansgolvet en gång och drog ner tröjan så tuttarna hoppade fram och klämde på dom...



Det blev tyvärr slagsmål för jag blev vansinig för hennes handling, inte för att jag hade nått att skämmas över utan hon kunde gjort det på ett snyggare vis Ler



Jo då skäms för kvinnoskakskvinnor gör jag med, de skämmer ut sig totalt...



Ha det gott/Kram

Kommentera inlägget här :