Filip har chockat igen.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När vi satt och skulle äta kvällsmat rann bägaren över ordentligt.
Det var tjafs och gnäll och otrevligheter mest hela tiden.
Den ena är otroligt stöddig, den andra ljuger om minsta skitgrej, den tredje försöker spela ut alla mot alla osv. Den ända som satt tyst var filip.

Hon den där fick ett riktigt släpp till slut. Jag öste ur mig precis vad jag tyckte och krävde en skärpning. Alla ungar stirrar blir knäpptysta och blänger surt på mig, utom Filip som utbrister:

- Jag vill flytta hit.
- Öh va.
- Ja det är så roligt här!
- Är du medveten om att jag precis har gett alla en extrem utskällning.
- Ja vadå då.
"alla ungar blänger chockat på filip"
- Så du tycker inte vi är orättvisa, hårda och elaka som tvingar er att hjälpa till, tala sanning osv.
- Nej jag tycker det är bra, det fungerar ju, svarar Filip och ser allmänt söt ut.


Jag trodde resten av barnaskaran skulle sätta sin mjölk i halsen och spruta ut den över bordet en och en.
Resten av kvällen var de fromma och gulliga som få. Jag tgror mer det var Filips utalande som gav den effekten mer än min utskällning faktiskt.

Tack Filip!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av LeiaMia:

Haha! Han är underbar, Filip! Hälsa honom stor kram från mig! :-)

2:a kommentar, skriven , av mor:

å vilken fin historia!

Kommentera inlägget här :