Min coola unge!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Efter hulken pannkakorna så gick jag och lade mig en stund.
Har inte sovit en minut inatt och kände att jag var tvungen om jag skulle kunna hålla mig på benen.
Jag somnade som en klubbad säl. Har inte hört ett ljud trots att J har brutit upp golv och sågat vägg i rummet över mig. Då är man trött.

Vid 18.15 kom J in och väckte mig lite försiktigt. Han ser alltid lika skräckslagen ut när han ska väcka mig. Som om jag ska flyga upp när som hellst och hugga han i halsen med snabbhet som en kobra. Kan inte låta bli att tycka det är lite gulligt.

När jag kom upp så tror jag bestämt att Leo hade saknat sin mamma lite grann den lilla stunden som jag sov. Han tjattrade så han tog igen de timmarna rätt fort som han inte fått tjata på mamma.

- Mamma kolla häj.
- Aa jag ser.
- Såg du jag kunde.
- ja jag såg.
- Va det coolt.
- Ja det var jätte coolt.
- Kolla kolla kolla......... Va det coolt då.
- Ja det va riktigt coolt och brrrrra. "vi försöker träna på att säga RRRR"
- Brrrrrrrrrrrra....... Va det blaaaa?
- Ja det va jätte brrrra.
- Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaa........ Va det blaaa?
- Ja det va bra och coolt.
- Ja det va coolt,
säger han och nickar lite överlägset.
" Sen dunkar han till sig själv på bröstet med knuten näve, sticker fram fingrarna som ett upp och ner vänt V och säger "Yoooo"

Det är min coola unge det.

Idag har jag annars visat barnen hur man kan göra med tejp om barnen är för klåfingriga. Sorgligt nog verkar det inte bli något direkt avskräckande exempel då Leo mest skrattar och sedan tejpar mamma i stället.
Men försöka duger ju.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

haha,lilla Leo.

ja,han är bra cool ;)

Kommentera inlägget här :