Nytt ryck!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Precis nu när hallen blivit ganska klar inser jag att jag inte är nöjd.
Så nu har jag tvingat J att fixa färg och ska även tvinga han att maskera så jag kan måla. Det är bara en stor vägg och kortsidorna som ska målas om så man behöver inte plocka bort allting till min makes stora lycka. Den svarta väggen ska vara kvar sen blir det typ caffe färgat resten. Färgen heter sjögräs men den påminner mer om kaffe tycker jag.

Svärmor sydde skitsnygga gardiner till hallen och färgen på dom är valda efter väggen som den är nu men jag tror dom gör sig bättre och framträder mer om man byter färg på väggen. Så nu försöker jag behärska mig och intala mig själv att det faktiskt kan vänta tills i morgon fast det lutar åt att bli ett natt arbete när lillen sover så kan man ställa tillbaka allt i morgon bitti igen. Det är ju trots allt ett relativt snabbt jobb som är klart på någon timma.

Jag undrar jag om mannen verkligen är så nöjd med beslutet att måla om ha ha.

Kommentera inlägget här :