Hade förträngt nålar!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Kom på nu att jag måste ner till vårdcentralen i morgon och låta dom sticka mig i armarna.

Fy tusan, är det något som jag är rädd för så är det att bli stucken. Eller rädd och rädd jag tycker det är äckligt. Detta är nog trots allt det som räddade mig för att gå över på sprutor under min bana som narkoman...... ONT OCH ÄCKLIGT!

Där i mot har jag under min tid i vården inte haft några problem med att sätta nålen i andra för att ta prover men när det kommer till mig själv blir jag närmare hysterisk. Det är en skräck som jag haft sen jag va liten. Kanske inte så konstigt efter en episod med en riktigt stor nål i en liten barn-arm samt en elak sjuksyster som inte kunde sluta gräva i armen! Minns det som igår. Sen finns det ju en massa andra orsaker till varför jag har svårt med det där med nålar.

Men att gadda hela kroppen är inga problem, säger många inom vården när dom tittar på min kropp. Men det är verkligen inte samma sak.

Men det är bara att bita ihop, vara vuxen och lämna dessa förbannade prover..... Vuxen och mogen som jag är!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Det finns bedövningsplåster på apoteket man känner inte ett skit av dom=) jag tog ett sånt en timme innan jah skulle dit iförrgår=)

2:a kommentar, skriven , av Nattis:

Hehe självklart, bit ihop, ta ett djupt andetag och sen är det över!

3:e kommentar, skriven , av Eva T:

Hej Starka !

Det är faktiskt så att de flesta sprut narkomaner jag stött på, å det är ju en del har nästan alla kanyl skräck. men beroendet och kickfixeringen är starkare.

Kommentera inlägget här :