Utredningen helt klar och vad blev resultatet?

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Precis som jag trodde men jag var ändå nervös när jag for ner till vårdcentralen i går för att få resultatet.

Tankarna på om jag stridigt som en galning för min sak för att sen få kastat i ansiktet att dom hade rätt trots allt skämmde ju självklart. Jag har hela tiden propagerat för att det var mediciner som gjorde mig "sjuk" och inte mitt jag!

Jag fick rätt. Dom har gjort en nogrann utredning och det finns inte en tillstymmelse till psykiska diagnoser HA HA IN YOUR FUCKING FACE!!

Nu gick hon igenom hela "deras sjukdommsförlopp" Jag behandlades för stressrelaterad deppresion med mediciner och blev snabbt sämre. Då ansåg dom att det fanns ADHD och jag medicinerades för det, när det inte fungerade och blev sämre så tog dom till manodeppresiv och jag medicinerades efter det, när inte det fungerade och jag blev ännu sjukare slog dom på mig borderline, histrionik och impulstörning och jag medicinerades hårt ut efter det. Antideppresiva, benzodiazepiner, stämmningsreglerande, nattmedicin och mediciner mot biverkningarna. och hela tiden var det deras mediciner som gjorde mig sjukare och sjukare.

Jävla puckon! I utredningen står tydligt att inga diagnoser förefaller och att utredningar gjorts på fel grunder.

Visst finns det lite problematik som att behov av stärkande i jagkänsla är behövligt men det står oxå att med min bakgrund så är det helt normalt och att jag bearbetat den problematiken mycket redan.

Med det här och skadeståndet jag fick är jag nöjd. Jag tänker inte bråka mer även om jag skulle med detta utdrag kunna få mer i skadestånd. Men det ska jag tänka igenom ordentligt om det är värt det.

Jag har fått min upprättelse och känner mig nöjd med den.

Jag stötte även på min gamla läkare som stöttade mig i mitt beslut av att ta bort medicinerna. Han var mer än nöjd och jag vet att jag inspirerat honom mycket och det känns bra. Han gav mig en stor kram och sa - Attans vad snygg och stark du är" när jag berättade om skadeståndet och hur allt gått.

Visst har resan varit för jävlig och höll på att kosta mig mitt liv. Men jag vet att denna resan hjälpte många andra patienter, det finns det till och med papper på. Och det mina vänner känns riktigt bra.

Nä nu ska jag göra lite soppa för att sen ge mig ut i skogen med Camillla och alla djuren.

Ha en skit bra dag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pc:

Stort grattis till detta. Snyggt att få till stånd en sådan upprättelse. Ibland är det just upprättelsen som gör att man kan känna sig stark och gå vidare.



Kram

2:a kommentar, skriven , av Nattis:

Grattis gumman, fy faan vad gôtt att få rätt!! :)

3:e kommentar, skriven , av Camilla:

Skönt att det blev så!! Glömde ju fråga trots att jag tänkte göra det ända sen du sa det igår att du skulle dit. Måste vara min ålder som gör mig senil, så kalla mig inte "vettig"....=)Tack för en trevlig stund själv, å nästa gång sitter vi på rövarna o dricker kaffe...ler

4:e kommentar, skriven , av Bibbi:

Fy fan vad skönt med den upprättelsen! Jag kan bara säga att jag är väldigt glad att du klarade dig ur skiten med livet i behåll för annars hade jag ju aldrig lärt "känna" dig här på bloggen.

Stora grattiskramar

Bibbi

5:e kommentar, skriven , av ormbäraren:

å snart är det vår..kram å ha de bra nu..

6:e kommentar, skriven , av ormbäraren:

å snart är det vår..kram å ha de bra nu..

7:e kommentar, skriven , av angel-mail:

vad skönt att du fick upprättelse det var starkt gjort massor med styrke kramr frn angel-mial

8:e kommentar, skriven , av Häxstickande mamman i Jämtland:

Du har gjort ett toppenjobb för det är inte bara att ringa ett samtal och tro att det sköter sig själv det vet jag...



Jag tycker du gjorde rätt som kämpade för din rätt, nu vet jag inte din summa på skadeståndet men du är säkert berättigad mer men känner du att du har fått din upprättelse så är det toppen...



Jag anmälde en dr för 4 år sedan, jag har läkarskräck men hade gått terapi i 2 år för att lära mig att gå till dr innan det blev så akut att man var nära döden...



När den här dr kom och ropade upp mig så frågade min sambo om han skulle följa med men jag sa att nu skulle jag pröva för första gången själv...



Knatade in och talade om för dr att jag hade ont i mina fötter, han bad mig klä av mig byxorna och trosorna??

Min rädsla kom och jag sa att jag hade ont i fötterna och det var bara en remiss till reumatologen, det skulle inte vara någon undersökning den är gjord sa jag enligt journalen...



Men han propsade med att han kunde inte skriva en remiss om han inte undersökt mig först, jag låg på britsen på vänster sida med ryggen mot han, jag bad om att åtmindstonde få en filt...



Så helt plötsligt så sa han att han skulle undersöka mig i röven (ursäkta mitt uttryck) han körde in ett finger och rotade runt runt i över 5 minuter, jag hade klockan på väggen rakt framför mig så jag såg tiden, han till och med bad mig puta med rumpan så att han kom åt bättre...



Jag blev så kränkt, han gjorde inte någon annan undersökning, han tittade inte ens på mina fötter, jag fick inte ens en remiss skriven, han skulle ha mig till ett återbesök efter en vecka för samma behandling, det fanns inte ens en anteckning om undersökning huvudtaget i mina journaler, han erkände att han glömt att anteckna vad han gjort för undersökning!!!



När jag gick därifrån vinglade jag och kände mig så sjuk, en vän till oss hade kommit till HC och satt och pratade med min sambo, när de fick se mig så utbrast de båda två om jag inte mådde bra för jag såg svimfärdig ut...



Jag kunde inte svara, min sambo ledde ut mig i bilen där jag brast ut i gråt och fick fram vad som hänt...



Vi åkte hem och ringde upp den jag gått terapi hos och han anmälde allt till mig, jag fick så bra hjälp från han, sambon, HSAN...



Han blev avstängd, jag sökte inget skadestånd jag orkade inte hålla på...



Efter nästan 2 år så ligger en lunta i ett kuvert med som var, ja säkert 5cm hög...



Läkaren hade överklagat, skaffat sig en duktig advokat från Norge och jag blev kallad till tinget i Stockholm i Juni det året...



Folk från Socialstyrelsen, HSAN och jag for och där blev han friad för advokaten hade bevis på att behandling i rektum var ett bra sätt för smärta i fötterna, hur i helvete det nu kunde gå till vet jag inte men så blev det...



Vi kunde ha överklagat men jag orkade inte, men sedan fick jag reda på att han får inte jobba på Hälsocentraler, han är idrottsläkare i Åre fick jag höra nu...



Men det här är borta nu, jag har fått välja ut min dr och jag har alltid följe inom vården även psykriatrin för som sagt att lita på en inom sjukvården kan jag inte mer...



Herregud vad du måste bli less på mina kommentarer, jag kan inte sluta att skriva det bara blablabla...



Stör det dig så säg till/Kram



Kommentera inlägget här :