Att vara en bra mamma suger ibland!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När jag hämtade Leo på dagis idag så berättade hans fröken att det inte varit någon rolig dag!

En av pojkarna bara slåss och sparkas och Leo hade fått tagit en hel del stryk. Jag ifrågasatte vad dom gör åt saken. Hon svarade bedrövat att det av vissa skäl inte går att göra så mycket annat än att prata med pojken.

På vägen hem började Leo prata om hur han fått slag i ansiktet med en plasthäst och att han blivit sparkad på. Han tyckte vi skulle ta och åka till doktorn och ta bort det onda. Som den pedagogiska mamma jag är förklarade jag att doktorn inte behövdes och att fröken tar hand om det där. Berättade för honom hur duktig han är som inte slåss och allt det där man ska säga när man är mamma.

Men........

Egentligen vill jag säga:

Ta tag i nacken på ungjäveln och gör ett snabbt ryck neråt samtidigt som du sätter upp ditt knä så det träffar han på näsan. Sen när ha står med näsan i händerna dunkar du till han i ryggen så han ramlar omkull. När han väl ligger ner kan du sparka och slå så mycket du bara orkar sen rör han dig aldrig mera igen.

Men det kan man ju inte säga. Nej för jag är en sån där ordentlig och pedagogisk mamma. I stället får man dra någon löjlig ramsa om hur dumt det är att slåss och att fröken löser det där  och det går över när jag blåst och pussat på det onda samtidigt som man vet om att det inte hjälper ett dugg när han får stryk om några dagar igen.

Fan vad det suger att vara en bra mamma ibland!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Å andra sidan så är det personalens skyldighet att se till att de andra barnen inte råkar ut för den här bråkiga ungens raseri. Om det inte hjälper att prata med bråkstaken får man flytta på honom. Ingen av de andra ungarna ska behöva stå ut med att bli misshandlad. Snacka med föreståndaren.

Jag blir så trött på korkad personal på förskolorna. Råkade ut för en och annan när mina ungar gick på dagis.

Hoppas att allt är bra med dig och den lilla i magen.

Kram

Bibbi

2:a kommentar, skriven , av starsprinkle:

Stackars lilla goa Leo!!



Eller hur,det är värdelöst att vara pedagogisk ibland..när man vill säga åt ungen att ge igen så mycket det bara går!!

3:e kommentar, skriven , av Björn:

Vissa skitungar borde verkligen få stryk. Meeen du gör nog ändå rätt som fostrar din son bättre än så. :)

4:e kommentar, skriven , av vashten:

Godmorgon min vän, tittar in o önskar dig en superhärlig dag, själv ska jag jobba wooohooooo, andra dagen så skönt, vill oxå be om ursäkt för mitt dåliga bloggande det sista....nåja hoppas din dag blir super!!!!!Kram/VASHTEN

5:e kommentar, skriven , av Nattis:

Om fröken inte löser problemet så får du ta och ta tag i mamman till den dumme pojken och göra precis det som du inte skulle berätta för leo att man ska göra, eller så gör du det på fröken.

Tyvärr löser man inte våldsproblem på dagis/skolorna genom att BE en elev att sluta. Man måste säga ifrån klart och tydligt och ju tidigare desto bättre. Fröknarna är fega och vågar nite ta det för tänk om föräldern får reda på att fröken skällt på deras barn!

Att det händer en gång är inte ok men kan vara ett misstag händer det mer än en gång så måste du sätta stopp, direkt!

Kommentera inlägget här :