Söndag med bad och fläflan.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Det blev inga bilder idag för när jag skulle slå på Zacks kamera dog batterierna.

Dagen har i alla fall varit skön. Jag har framför allt tagit det så lugn det bara går, och har inte mått så bra. Troligtvis är det alla hormoner ihop med värmen.

Jag tog i alla fall årets första dopp idag och det var jätte skönt, även om jag trodde tuttarna skulle förvandlas till isblåsor och falla av innan jag vande mig.

Jag har även kommit på att jag har en väldigt kreativ liten son! Leo kommer med de mest finurliga lösningar för att få som han vill. När vi hade badat färdigt och skulle bege oss hemåt så var han väldigt trött och grinig:

- Mamma, kan du bäja mig.
- Nej gubben jag kan inte bära dig, du kan gå själv.
- Men det göl så ont.
- vad gör ont? 

* I samma veva som jag vänder mig om för att titta på honom så börjar han gå väldigt bredbent och halta*

- Det göl så ont mamma!
- Ja men vart har du ont!?

- Öh........ *Han stannar upp och tänker en stund!*  En fläfla bet mig i pungen.
- Va!
- En fläfla bet mig i pungen!
- En vad?
- FLÄFLA!!!!
- En kräfta!?
- Ja en...... kläfta.... Det bet mig i pungen så nu kan jag inte gå mamma. Du måste bäla mig.

* Ja vad säger man, kreativ, fantasirik, manipulativ.... eller vad?*

Nu sover i alla fall den lilla pojken och den stora är på G att knoppa in, J ligger i badet och jag ska lägga mig i sängen med 2 1/2 män och äta glass!

Natti natt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Psykoo:

Haha Klockren ursäkt:)

Kommentera inlägget här :