Filips krönika.

publicerat i En Terry! Pinsamheter;

Att vara lillebror.



 Det här med att vara lillebror är ju inte alltid så kul när man har storasystrar som hela tiden gör bort sig. Har ni någon gång varit i den situationen när ni skäms så fruktansvärt över en annan människa att ni inte vet vart ni ska ta vägen eller vilket håll ni ska se åt. Sån är min tillvaro. Det händer så ofta att det till och med fått ett eget namn.

EN TERRY!

 En Terry är t.ex om man rör om i grillen med en röd och glödande kolbit. . Om man följer med en man hem från krogen för att titta på hans fjärrstyrda micro som han påstår sig ha för att sen glömma bort att titta på micron och ha massa vuxenaktiviteter i stället och dessutom gå på samma grej flera gånger. Tro att om bilen kokar så beror det på att solen lyser så starkt på huven. Eller om man tror att dom små piggarna på knapparna på instrumentpanelen i bilen är för att blinda ska hitta rätt knapp eller t.ex klämma huvudet i elhissen i bilen.




Om ni nu undrar vem denna Terry är så är de då min ena storasyster och dessa rent ut sagt korkade händelser har blivit döpta efter henne. Ja man kan säga att hon är skaparen.




Men även Sandra, min andra syster kan också göra en del terrysar. T.ex som att smälla igen bildörren på sin fot eller fastna med mannens arbetsbil i grinden och buckla till den rejält "kul för den mannen att förklara det på jobbet sen då". Hon har slagit på fläkten i bilen så de sprutar pollen och vita små puffar i hela ansiktet när det är 30 graders värme i bilen och allt fastnar i svetten och ger en smärre panik i 120 km i timmen. Hon brukar spela hög musik i bilen med fönstrerna nere och sjunga för full hals och sedan komma till ett rödljus och ställa sig brevid en bil full med folk som bara sitter och glor på henne. Det märks allt att dom är släkt.



Sandra har även en väldigt speciell hobby när hon är gravid. Det att lukta på väldigt starka saker, te.x kontaktlim och handsprit som hon luktar på tills hon nästan spyr, man kan undra var all handsprit tar vägen ibland men då är de bara Sandra som varit framme och tagit lite för att lukta på. Tur att hon inte är gravid jämnt. Blir alla såna när dom är garvida?



Man får alltid vara på sin vakt på Sandra så hon inte gör nåt allt för korkat, som att stänga ute MIN hund när jag sover borta eller kasta vatten på mig och sen få mjölk tillbaka.




Ja den där Terry kan ju göra en del korkade saker... eller ja en del... väldigt många korkade saker. Men hon och Sandra är ändå mina systrar som jag älskar även om dom ibland skämmer ut en så man bara vill sticka ner huvudet i marken och gömma sig.




Jag är inte alls som dom. Antingen har jag inte fått dom generna som skapar alla Terrysar eller så börjar dom smyga fram mot 16+. Det visar sig nog i samband med övningskörning när man ska veva ner rutorna med elhissar. Det är då det avgörs om man har terry generna eller inte beroende på om man lyckas att klämma huvudet i elhissen eller ej.




Att alltid vara med om såna här saker kan kännas lite underligt, att ha konstant ''Terry görande'' systrar i närheten. Just nu så har jag bara en syster här tack och lov. Ja man får vara på sin vakt för Sandra och hennes mini version av terrysar när inte sjävla skaparen är här och skickar terrysar på en.





Nä som sagt att vara lillebror är inte så lätt alla gånger. Att vara "normal" får en helt annan innebörd i mina systrars sällskap.
Vad tror ni händer när jag kommer till det magiska 16+? Jag börjar bli orolig.

 




/ Filip Ekstrand.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla:

Det var en bra krönika, det har han gjort bra din bror =)

2:a kommentar, skriven , av STORASYSTER Toppa:

Hahaha! Fy sjutton va bra:)

3:e kommentar, skriven , av mor:

Det är allt bra att vi har dig och Tobias som motvikt i familjen!!! Fint skrivet var det iallafall!

4:e kommentar, skriven , av Nick:

Nej du Filip, ingen anledning att tro att du kommer att bli "terryfied". Såna saker kräver visst kvinnlig Sk. simultan kapacitet som de gärna skryter med att ha. t.Ex: att lyckas sjunga,köra bil på grindstolpar i 120kmt,klämma egen fot i bildörr samtidigt som man har intimt umgänge med fjärrstyrd micro ett flertal gånger. Sådan "multitasking" (här även kallad terry) är det som tur är bara kvinnor förunnat.

5:e kommentar, skriven , av STORASYSTER Toppa:

Men jag har väl inte haft intimt omgänge med en micro?? eller? ^^

6:e kommentar, skriven , av Nick:



storasyster: Månntro jag blandade ihop allt i ett?

Men OM du skulle ha det nån gång så är jag väldigt intresserad av att få höra ALLA smaskiga detaljer.

Ps: Om en man föreslår att ni ska gå till hans garage och titta på hans svetsningar så KAN det hända att han EGENTLIGEN har andra tankar.

7:e kommentar, skriven , av Din man:

Nick påstår du att man inte svetsar i ett garage.

En del bygger bara underliga saker iofs.

Kommentera inlägget här :