Blommor och bin.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Igår satt jag och Leo i soffan och pratade. Plötsligt säger han:

- Är din mage tom nu?
- Vad menar du?
- Har du ingen bebis i magen nu.
- Nej hon ligger ju där, säger jag och pekar på Inez.
- Men åååååh!
- Vadå!
- Jag vill ju att du ska ha en bebis i magen.
- Men det vill inte mamma, det räcker nu.
- Men åhhhhh.

*tystnad*

- Hur kommer bebisen in i magen då?

*höll på att sätta kaffet i halsen*

- Det kan vi prata om när du bli äldre.
- NEJ!! Hur kommer den in i magen.
- Öhh. Mammor och Pappor måste kramas.
- Men om jag kramar dig blir det ingen bebis.
- Nej Mammor och Pappor måste kramas med Mamma-Pappa-kärlek.
- Jaha....

*
smyger iväg och ringer F och frågar vad sjuttom man svarar på en sån fråga egentligen. 
sen sätter jag mig hos Leo igen*

- Det gjorde inte du och min pappa.
- Jo det måste man annars blir det ingen bebis.
- Nej det gjorde ni inte för Pappa vill inte ha in mig i din mage han ville bara ha ut mig där ifrån.
- Öhhh....
- Han längtade så mycket efter mig så han ville bara att jag skule komma ut, inte kramas med dig.
- Öhhh jaha..
- Jo, säger han och nickar bestämt.
- Jaha då är det väl så då.
- Ja.



Nu hoppas jag och önskar och ber att det kommer dröja länge innan jag behöver ta den där diskussionen med Leo igen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Vänta bara tills han blir lika pinsam som du var,och ville prata med var och varannan om "blommor och bin"

2:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Ja har han sagt att det är så ... ha ha ha go han är

3:e kommentar, skriven , av Waersta:

Jag rekommenderar Kärleksboken och Dödenboken! Av Pernilla Stalfelt.

4:e kommentar, skriven , av Nattis:

Säg så här: Pappa tar sin snopp och stoppar in den i mammas snippa och sen kommer det en bebis efter ett tag, som om du förklarar hur man kissar.. Funkar det också.

Kommentera inlägget här :