Börja blogga morsan...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det är tyst i huset och jag bara njuter av tystnaden!

Lillan sover, hon har fortfarande pyamasen på sig, jag hann inte byta kläder på henne innan hon somnade om. Men vi ska ju bara vara hemma så det gör ju inget.

Letar på nätet efter en serie som gick för några år sedan. IN TO THE WEST har jag för mig att den hette, en serie i 6 delar. Men jag hittar den inte för nerladdning... skit oxå.

För övrigt så tycker jag att min mamma ska börja blogga. Hon lämnar låååånga kommentarer på min blogg och bara de kommentarerna skulle kunna bli bra inlägg. Blir så full i skratt åt henne ibland. Som nu sist när hon såg likheten mellan Leo och en liten tjatig killing.

"Haha- när jag hade den där killingen intill mig tänkte jag på Leo! Den tjatade hela tiden: "Hjälp mig nu då, det är blött, är det långt kvar?Stanna jag måste bajsa!Kan du bära mig nu då? BÄÄÄÄR mig då,jag är ju liten..."
Klockan är 06.47 och jag har varit uppe en timma.Kollat på tv och rullat cig,nu ska jag ut o ge hästarna och sedan ge mig iväg!Börjar med att mjölka korna,sen får vi se vad som händer!På Blecket är allt tänkbart, ingenting är ovanligt!Tror att jag gör tidig kväll idag,det blev sent igår...Ha en finfin dag.
hmmmm jag har ju nästan börjat blogga i din blogg.."

Jag tycker det är dags att hon skaffar sig en blogg så jag får skratta lite. Är det något jag vet att on kan så är det att skriva och formulera sig i ord. Jag tror det där munlädret går i släkten.... eller vad säger du  Terry Toppa.

Nä nu ska jag ta mig en dusch medan lillan sover.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Undrar bara när tiden ska räcka till, till att blogga.På morgonen kanske...När jag kommer hem går två timmar åt att få ordning på huvudet efter en dag på Blecket.Sedan är det plugg plugg och plugg till körkortet...tror aldrig att jag klarar det, det verkar ju hopplöst. Men när det är klart, då ska jag blogga som det värsta,för då har jag hela två timmar till på dagen,som jag tjänar in på bilresan!

2:a kommentar, skriven , av Nattis:

http://www.mininova.org/search/?search=into+the+west&cat=0

3:e kommentar, skriven , av monica:

jag håller med dej sandra.

lena, skaffa dej en blogg så jag kan läsa senaste från blecket... ;-)

/grannen.

4:e kommentar, skriven , av Din man:

Nog har du o Terry talets gåva.

Det är ju inte alltid tyst iaf.

Kommentera inlägget här :