Dammsuga.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ibland måste man dammsuga fick jag lära mig när jag växte upp. Ett sånt där måste som ska till för att man inte ska få en hel sandlåda fastsatt under fötterna och för att man inte ska bli invaderad av dammråttor.

Jag skulle dammsuga. Tog ett kliv bakåt när jag satt i sladden, där stod dammsugaren. Föll baklänges och sopade bakhuvudet i bordet. Nu vill jag inte dammsuga mer och jag har inte ens börjat.

Men ont som f*****n gör det!
Tydligen ska man sitta på sitt feta arsel för att inte förolyckas av någon märklig anledning.

I min dödsannons kommer det säkerligen stå något liknande som:

"Det blöta lövet du halkade på tog dig ifrån oss"
" Varför skulle matbordet alltid stå ivägen för dig, vi ses i himlen."
" Med ett fallskydd vid sängen skulle du funnits med oss idag"

Det är livsfarligt att leva. Men man lever inte längre för att man slutar att leva.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Din man:

Du jag får nog spänna fast dig innan jag åker till jobbet o ta Inez med mig.

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Dammsugare ÄR livsfarliga. Jag vet för jag snubblade på vår för ett halvår sedan och slog mig något förbannat. Har fortfarande ont i handlederna ibland och smalbenet har en öm punkt efter det äventyret.

Var rädd om dig.

Kram

Bibbi

3:e kommentar, skriven , av Tina:

Hahaha, jag gillar verkligen din humor. nu ska jag fundera på vad det kommer stå på MIN gravsten.

4:e kommentar, skriven , av mor:

Och jag har vandrat genom djupa björnskogen halva dagen med min bög och alla hans djur! Efter en kvart på väg tappade jag och tre tjurar,tre småkalvar och en glad killing bort de andra 15 djuren och B, så fick reda oss själva och leta deras spår.Vi kunde inte kliva på i samma takt som de andra. Vi plurrade i en å, sjönk i sankmark och killingen tjatade hela tiden. Någonstans långt borta i fjärran hördes B:s lockrop,någonsorts blandning av lapparnas jojk och dalkullornas kulande,kompat av kor och getters skällor,som hörs miltals ifrån! Efter någon halvtimma hittade vi varandra igen men när vi nästan var hemma ville mina vänner-alltså tjurar,småkalvarna och geten inte gå längre, så jag satte mig tillrätta i en grushög,medan djuren betade på en åker,intill Terrys svärföräldrars gård. Genomblöta av regn och rusk och vi blev ännu blötare för regnet vill aldrig sluta.B fick gå hem och hämta en hink pellets för att locka hem oss!Och så kom Pelle ut och pratade lite, så väntan blev inte så långsam! I stora hela en rätt bra dag,att få hem drygt 20 djur, av blandade arter, med bara en ko i grimma,resten lösa och 2 pers, det är rätt duktigt jobbat tycker jag och nu är det skönt att säga godnatt!

5:e kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar...:

Det är ju ett rejält jobb att få hem alla dom djuren! Det vet jag inte om jag skulle palla faktiskt! Bra gjort av dig! Tur att du har fler vänner än B när du ska jobba :-)

6:e kommentar, skriven , av mor:

Haha- när jag hade den där killingen intill mig tänkte jag på Leo! Den tjatade hela tiden: "Hjälp mig nu då, det är blött, är det långt kvar?Stanna jag måste bajsa!Kan du bära mig nu då? BÄÄÄÄR mig då,jag är ju liten..."

Klockan är 06.47 och jag har varit uppe en timma.Kollat på tv och rullat cig,nu ska jag ut o ge hästarna och sedan ge mig iväg!Börjar med att mjölka korna,sen får vi se vad som händer!På Blecket är allt tänkbart, ingenting är ovanligt!Tror att jag gör tidig kväll idag,det blev sent igår...Ha en finfin dag.

hmmmm jag har ju nästan börjat blogga i din blogg..

7:e kommentar, skriven , av Nattis:

Haha, ja skit i att dammsuga! :9

Kommentera inlägget här :