En fråga!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har en fråga till er läsare.

Min son Zack kom hem idag och berättade att en kompis förälder inte tyckte om honom tidigare för att han var ute så sent på kvällarna. Men nu när personen lärt känna honom så tyckte personen plötsligt att han är jätte gullig.

VA?!?!?!?!

På vardagar ska ungen vara inne kl 20.00, detta är inte förhandlingsbart om det inte är något riktigt super speciellt + att läxor osv ska vara klara innan han går någonstans över huvudtaget.
På helgerna ska han vara inne kl 22.00 absolut senast och då har han varit hemma tidigare och ätit kvällsmat. Detta är inte heller förhandlingsbart.

Han är jätte duktig att passa tiden.

Då är min fråga till er:

Är detta för sent för en 11:åring och är det så in i helvete sent att det är rimligt att hysa agg för?
Jag är ingen superduper mamma men jag tycker väl inte det är så fruktansvärt sent för en 11:åring som jag dessutom vet sköter sig *hyfsat i alla fall*

Och om nu detta vore sant att han va ute mitt i nätterna "vilket det verkligen inte är" så är det väl oss som föräldrar dom ska ifrågasätta och fan inte ungen!! Jag skulle uppskatta om människor som tror sig se mitt barn ute mitt i nätterna ringde mig och meddelade detta så jag kunde tala om att han liggen och snarkar i sin säng.

*irriterad*



Ps: Dennes unge är jämn gammal med Z och har samma tider som Z och det är tydligen inget fel. Men tydligen har personen titt som tätt sett Z ute mitt i nätterna långt efter att jag stoppat han i säng.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av starsprinkle:

Gaaaah!

Störda människa säger jag bara.

För det första så borde hon ju kontakta DIG o fråga varför sonen är ute,vilket han inte ens är...och för det andra så har hon ingen som helst rätt att hysa agg mot Z bara för det.

Jösses!

2:a kommentar, skriven , av Annica:

Den personen kunde ju ha kontaktat dig och sagt till att han var ute om det nu var det som var problemet. Men tycker man mindre om en person för att den är ute på kvällen och tycker mer om en annan person om den sitter inne? Konstigt tycker jag.

Kommentera inlägget här :