Flubb!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
FLUBB är något nytt ord som J har konstruerat i sin hjärna.

Han klappar mig på benen, rumpan, magen:

- Fan det är ju ingenting kvar!
- Nej.
- Kan ju nästan gripa benet med en hand.
- Jo eller hur!
- Men du har ju så mysigt FLUBB!
- FLUBB!?!?!?!?!

Jag misstänker att det skulle vara någon form av komplimang men jag vet inte riktigt om jag kan ta det så. Om man nyss fött barn och magen fortfarande är så där lite dallring vill man väl inte bli klappad på magen och få höra
- Du har så mysigt FLUBB!

FLUBB är inte ett ord som ska användas i samband med en komplimang. FLUBB kan man använda om man är riktigt osams och vill sätta en nål i ögat på den andre.

FLUBB..... Vilket jävla ord!
Han hade lika gärna kunnat säga "vad mycket daller du har älskling"

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annica:

Ha ha ha.

2:a kommentar, skriven , av Din man:

Du vrider o vänder saker som du vill.

Du är vacker som en gudinna som du är.

3:e kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar.....:

Då undrar jag min man hur du skulle ha tolkat det ;-)

Kommentera inlägget här :