Läkemedelsföretagets gåva till Inez.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har nu en mycket nöjd bebis här hemma.

Sista dygnen har inte varit roliga. Inte för att hon är någon skrikig unge för det är hon verkligen inte, men hon har haft jätte ont i magen. Knorrat och spänt sig och rätt som det är har det kommit ett sånt där panikvrål. Hon har sovit i ca 20 minuter och sen vaknat med ett illvrål och varit jätte ledsen, inte mycket till sova då inte.

Idag orkade jag inte med att se henne plågas mer och känner verkligen att jag behöver få sova. Skickade J till apoteket för att köpa Minifom-droppar till den lilla. Jag hade inte räknat med en sådan förbättring på en gång då det kan behövas ett par gånger innan det hjälper.

Gav henne lite droppar sedan mat och sen kom en jätte rap, brak i blöjan, rap igen och ännu mera smatter i blöjan. Hon har inte lyckats rapa riktigt en gång sedan hon anlände, inte konstigt att hon har haft ont i magen. Efter rapen och braket var hon så nöjd och hon är fortfarande nöjd. UNDERBART! Nu hoppas jag på lite sömn i natt i alla fall.

Minifom ser jag nu som guds gåva till bebisen "och mamman", eller läkemedelsföretagets gåva till Inez kanske ♥
Med tanke på hur dyrt det var så hade jag blivit mer än vansinnig om det inte funkade :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

jag hyllar dig som fasen för detta inlägg!! Fatta hur många gånger jag blivit rent ut sagt DUMFÖRKLARAD bara för att jag använt minifom istället för semper-droppar? Vi fick verkan väldigt fort oxå o ungen vart som förbytt. (dock i samma veva som vi började med ersättning men det kanske inte spelar nån roll) hon började sova minst 7-10 timmar per natt o då va hon 8v. Underbart vill jag lova!



Skönt att det släppte med besked för Inez! Vilken lättnad för er alla!

2:a kommentar, skriven , av starsprinkle:

de där fick vi köra med till Leeloo oxå som liten...och det hjälper verkligen.

Så dumt bara att det står typ 10 droppar när man egentligen ska köra med 30!!

Kommentera inlägget här :