Mamma övningsbloggar...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Mamma får öva lite på min blogg för kommande egen blogg. Hon hade lagt det som kommentar men jag gör det till inlägg:



En liten mini-blogg-händelse från Blecket...jag smygbloggar för att träna!

I morse kom B utspringande till mig í mjölkrummet, när jag höll på att diska ledningen- som han alltid struntar i på kvällen, dönicken! Endast iklädd en t-shirt med massor av hål efter pälsängrar, kalsonger ut och in och ett par träskor, där den ena skon saknade tån!

- Vet du var mina byxor är hojtade han!
- Nä,minsann, hur ska jag veta var dina byxor är, gick du hem härifrån, utan dem igår?
- Det måste jag nog gjort, för de är inte inne!


Jag tittade in i motorrummet,innanför mjölkrummet, och ja visst, där låg de slängda i en hink!
Varför mannen hoppat ur sina byxor innan hemgång från ladugården, förtäljer inte historien och jag är heller inte säker på att vi vill veta....











Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hontass:

Men vad sjutton hade han lämnat byxorna där för.... Ja livet i Blecket kan ju aldrig vara händelselöst i alla fall :-)

2:a kommentar, skriven , av Din dotters man:

Det skulle lika väl vara Terry eller frun som gått hem utan byxor.

Kommentera inlägget här :