Napp eller inte napp?!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag står i valet och kvalet om jag ska ge Inez en napp eller inte.

Mina andra ungar har inte haft napp och det har gått bra. Först när de börjat på dagis och sett alla andra barn med napp på vilan så har de viljat ha en egen, men då mest att hålla i bara för att. Det har ju givetvis aldrig heller varit problem med att få dom att sluta med napp eftersom de inte haft behov och varit beroende av den. Zack hade sin kanin och Leo har haft sin snuttefilt i stället.

Men Inez har ett oerhört sugbehov och vill tutta hela tiden. Detta resulterar ju i att hon får i sig VÄLDIGT mycket mat som i sin tur leder till magont. Flera av de gånger hon vaknar på natten vill hon inte äta utan bara snutta och tugga på mig.

Bör jag ge henne en napp för att stilla det värsta av sugbehovet eller bör jag härda ut?

Jag vet fan inte!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Vivi:

Jag är för napp. Just för att stilla deras sug-behov. Vill man inte vara deras napp själv, så är nappen det bästa =) Jag skulle önska att min senaste ville ha napp, men hon vägrar... Hon förstår inte vitsen med den.



Gör som du själv känner är bäst. Så svårt att sluta med den är det inte. Bara man väl bestämt sej. Runt 3 år då ska den bort.

2:a kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar....:

Tack Vivi! Nu känns det lite lättare :-)

Det handlar ju inte om att jag ska trycka in nappen så fort hon skriker utan stilla det värsta sugbehovet då hon får i sig hur mycket mat som hellst om jag ska agera napp.



Hon fick nappen och somnade som en stock. Hon behövde den, det märktes!

3:e kommentar, skriven , av mor:

Klart ungen ska ha napp! Hellre det än tumme! Ingen av er syskon har varit svåra att lära av med nappen, ni har inte alls varit gamla! Värst är ungar som inte vill ha vare sig napp eller tumme, men ändå har ett stort behov. Fille var sån ett tag, man fick med våld trycka in nappen och hålla den kvar, han klökte sig vill jag minnas, men vi var brutala och tillsist ville han ha den....det där lät faktiskt mera brutalt än det i verkligheten var....Fast fille var ju rätt brutal,redan från start!

Kommentera inlägget här :