Skit dag.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vilken jävla skitdag! Allt går i mot mig idag. Jag har massor att göra och har lyckats dragit på mig en förbenad skallebank. Ungar ska iväg och J ska på bowling med jobbet i kväll så jag lär väl däcka när alla kommit iväg. Sen ska han hämtas sent i kväll.

Va in till Gerda en sväng på jobbet och det var roligt att träffa tjejorna på Knuten, det var länge sedan.

En av hundarna hoppade över Inez när hon satt i babysittern "det får dom absolut inte göra" idag och trampade henne rätt i ansiktet. Hon fick en liten reva och ett blåmärke. Fy att en sån liten milimeterlång rispa kan blöda så mycket. Trodde hela ögat var kört innan jag fick bort blodet och såg den lilla lilla rispan ovanför ögat. Ringde till Gerda och tjöt som Lille Skutt, blev så satans rädd blev jag. Men det är ingen fara med ögat tack och lov. Jag tackade Gud för att jag inte klippte klorna på hundarna i går som jag skulle för då hade dom varit mycket vassare och kunnat göra betydligt mer skada.

Nu kommer jag ju inte våga ha henne i sittern om jag inte sitter tätt tätt intill. NEJ JAG HADE INTE LÄMNAT HENNE SJÄLV, JAG SATT BREVID I SOFFAN. Det bonkade till i hallen och hundarna trodde att det kom någon så de skulle skynda sig dit och lillan låg i vägen.

Jag hade en väldigt skamsen hund efteråt, Så knäckt hon va stackaren. Det va ju inte meningen.

Jaha... Nä jag lär väl få nåt gjort då!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Det är nog ingen av er syskon som inte fått en hund eller något annat hoppande i huvudet som bebisar- det som inte dödar- det härdar...Nåja- Terry fick en hel häst i ansiktet och DET var riktigt hemskt och gjorde skada i både mitt och hennes liv i åratal! Och i stallet var jag ändå noga och aktsam jämt- ändå var olyckan framme!Hon var ju inte bebis, men iallafall inte mer än fyra-fem år!

Det är klart, om en vass klo skulle skada ett öga ordentligt....då skulle det vara ruskigt,men hundar hoppar ju oftast fort och lätt, ja inte mopsen då, han hoppar tungt och sakta,så där kan det krisa till sig när han landar.Annars är det ju faktist värre om grannens katt smyger upp i barnvagnen,när ungen står ute och sover, och lägger sig mjukt och fint tillrätta över ansiktet!DET är riktigt hemskt och har orsakat en och annan spädbarnsdöd!

2:a kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar:

Ja det är ju inte så farligt men fy innan jag fick bort blodet och kunde se den lilla revan... trodde hela ögar skulle vara borta.



Ja fy när Brima sparkade halft ihjäl Terry, kommer ihåg det så väl..

3:e kommentar, skriven , av mor:

Ungefär som när Terry fick en kratta i skallen, eller Zack en yxa.....Massssssor av blod, men när man hittat revan var det inte så farligt....Hur roligt är det att höra..."MAMMMMMA! SKYNDA DIG Å KOM, ZACK HAR FÅTT EN YXA I HUVUDET"! Då var jag rädd! Lika rädd var jag inte när Fille skrek: "MAMMA SKYNDA DIG Å KOM!ZACK HAR PETAT IN EN PALLE KULING I NÄSAN"!

4:e kommentar, skriven , av hontass:

Ha ha ha det där med pallekulingen hade jag nästan glömt bort :-)

Kommentera inlägget här :