Bm-besök.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Har varit hos barnmorskan idag. Den lilla växer som hon ska och ligger fixerad och startklar.
Eftersom det fortfarande inte kommit något remissvar från Spec-mödravården tyckte hon att jag skulle ringa in och ifrågasätta när jag kom hem. Det gjorde jag och jäklars vad ledsen jag blev "blir inte ens arg längre bara jätte ledsen"

- Men du var på förlossningen i Söndags och då ansåg vi att du inte behövde träffa någon mer läkare där av inget svar.
- Men jag åkte ju in på grund av värkar, orsaken till remissen diskuterades ju inte ens.
- Nä men så står det här att undersökning är gjord.
- Ja en vanlig ja, på hur öppen jag var och om det var dags. Ingen undersökning grundad på remissen och dess orsak. Men där i mot sa dom att remissen var motagen och att jag snart skulle få svar innan jag åkte hem. I remissen står det att Bm förespråkar en igångsättning och om det inte är möjligt att undersöka vad man kan göra för att underlätta tiden som är kvar.
- Ja precis.
- Ja och det diskuterades inte med någon läkare när jag var där, man konstaterade bara att värkarna inte gjorde någon verkan och jag åkte hem.
- Ja....
- Ja så tycker ni då att man ska bortse från remissen när problemet kvarstår och ingen sån undersökning har gjorts.
- Nej, men även om du får en tid så kanske du inte blir igångsatt i alla fall.
- Nä och det är inget jag gärna vill göra heller har påstått men jag kanske kan få hjälp på annat sätt tills det sätter igång av sig själv!!! Är det inte det ni är till för, åtminstone var det därför remissen skickades till er. Inte för att ni bara skulle skita i den
*här sprutar tårarna*
- Måndag kl: 15.00 passar det dig.
- Kanon.



Dom hade ju kunnat skriva till min Barnmorska då att dom inte tyckte det var nödvändigt osv så vi visste om det och kunde ifrågasätta eftersom någon tydligen missuppfattat varför jag skulle dit. Nä då skiter man bara i att skicka något svar! Det var ju rart.

Nu ska jag strunta i dom och äta jätte god lasange som Kristin med igår. En hel matkasse med färdig och skuren lasange att bara ställa i micron. Underbara människa! Tack så mycket, puss på dig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Det är väl fan att man ska behöva bråka sig till det man har rätt till. Är de hur dumma som helst där? Har de ens läst din remiss? Tur att du ringde och grät annars hade du aldrig hört av dem. Njut av lasagnen och kvällen nu så gott det går.

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :