Mödravård och Design.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jaha då var man hemma igen då.

Efter en lång väntan fick vi träffa en läkare. Både jag och J satt och tittade flera gången när han hämtade patienter och hoppades och önskade och bad att det INTE skulle bli han vi skulle träffa. Han såg så förbannat tråkig och sur ut. När han sen kom och ropade upp oss så drabbades vi båda av en lite smått krypande ångest.

- Jaha vad kan jag göra för er då?
- Sätta i gång mig eller hjälp mig på annat vis.
- Nej!
- Nähä....
- Det är smockfullt på förlossningen.
- Öh jaha...


Han läste lite i journalen och vände sig mot oss.

- Jag ser ingen anledning till att inte sätta igång dig men vi har tyvärr fullt, kan du vänta tills i morgon.
- Öhhhh....


Världens gulligaste och bästa läkare. Han tyckte att en igångsättning var bästa alternativet och det va liksom inget snack om saken. Han till och med ringde till Karloskoga BB för att kolla om de hade tid till mig idag men dom vägrade att ta i mot en igångsättning. Så nu ska jag ringa in kl 07 i morgon och kolla om trycket har lättat och dom skulle ta det så fort det fanns plats.

När han sen gjorde undersökning för att kolla hur de ska gå till väga så blev det ännu mindre snack.

- Jaha jaa, du är uppen 2 cm.
- okej.
- Nä 3 cm
- Öhhh.
- Och nu blev det 4 cm och så moget det kan bli innan en förlossning har startat. Det räcker nog med att ta hål på hinnan på dig så tar det fart, smidigt och lätt.

Sen vågade han inte pilla mer i fall det skulle hända något, dom har ju fullt ha ha.
Så nu är jag skit rädd att det ska starta i natt. Vill inte komma in till en full förlosningsavdelning, dessutom har mina sista 6 cm med de andra 2 gått väldigt fort typ lite mer än en timma bara så har dom 6 varit klara och ungen ute. Det är de 4 första som dragit på tiden och de är ju klara.

Skönt att möta en läkare som är så himla bra. Inte bara för all hjälp utan oxå för en himla härlig personlighet och trevligt bemötande och samtidigt inte rädd för att säga sin åsikt på en mänsklig nivå. Fram för fler såna läkare.

Annars då...

Jo kom hem och möttes av en ny fin fin design på bloggen.
Det är MansunDust som gjort den och jag blev himla nöjd. Riktigt fin fint! Så ett stort tack till henne.

Nu ska jag ta en alvedon och titta på Madagaskar med Leo.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annica:

Då får man säga Grattis till dig imorgon då? Lycka till med förlossningen, hoppas att den går smidigt.

2:a kommentar, skriven , av Mezza:

ojoj! Ja, det kan ju va att det blir imorrn då! ojoj..stort!

och du... det har verkligen blivit SKITSNYGGT här inne!

KRAM!

3:e kommentar, skriven , av mor:

Ta väck de äckliga döskallarna!!!

4:e kommentar, skriven , av hontass:

Nepp dom får va kvar! Nästa gång blir det änglar och älvor!

5:e kommentar, skriven , av mor:

jag fick lite dåliga nerver nu- kan inte läsa bebis o se döskallar på samma sida....

6:e kommentar, skriven , av Bibbi:

Snygg design du fick på bloggen.

Jag ska tänka på dig imorgon. Hoppas att det inte blir alltför jävligt för dig.

Lycka till!

Stora kramar

Bibbi

7:e kommentar, skriven , av magstark:

fy vad härligt med lite vettigt bemötande, äntligen liksom. Hoppas på att lilla bebisen håller sig inne över natten och att morgondagen innehåller lite förlossning. SÅ glad för er skull!

Kommentera inlägget här :