Otrevlig på avd: 25

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
I morgon ska vi vara inne på bb för återbesök och kontroll av Inez. De tar hörseltest, kollar igenom henne i allmänt och lyser för gulsot mm.
På min lapp jag fick av förlossningen innan vi åkte hem står det klart och tydligt 29/9 13.45.
Men när vi var på väg hem från PKU-provet så ringde mobilen. Det var den mest otrevliga människan som ringde. Är det något jag hatar så är det när någon ringer och är spydig och otrevlig, jag tål det inte. Denna människa praktiskt talat skällde ut mig, hade det varit igår hade tårarna bara sprutat på mig men nu blev jag bara ilsk.

- Ja hej det var från avd 25.
- Jaha... Hej.
- Vi sitter faktiskt och väntar på dig här!!!
- Öh va....
- Jaha du ska vara här med ditt barn nu!
- Nej du jag ska vara där i morgon 13.45.
- Nej du ska vara här nu!!
- Nej det ska jag inte.
- Du är minsann uppsatt på min lista.
- Inte idag.
- JO!!
- Det är uppgjort att vi skulle göra PKU idag här i Hallsberg och att vi ska vara hos er i morgon.
- NEJ!!
- Men va fan..... JO.
-
*fnys*
- Jag har lappen från förlossningen här i min hand. 29/9 kl: 13.45 står det på den och lappen har jag fått från förlossningen skriven av Karin.
- Du ska vara här nu!
- JAG KAN INTE KOMMA NU!!
- När för du bor ju i ÖSTANSJÖ.
- Öh ja precis och tiden jag fick är i morgon, det är för fan inte mitt fel att jag fått den tiden och ni skrivit en annan.
- Är barnet gult.
- Ja hon är lite gul både i huden och ögonen men hon är inte slö och hon är inte jätte gul.
- Jaha har någon BARNMORSKA
"förtydligar vårdtiteln extremt" tittat på henne då.
- Ja vi kommer precis där i från, vi har varit och tagit PKU!!!!!!!
- Och HON sa att det inte va någon fara då!
- Ja precis det sa hon men blir hon slö och konstig så åker vi in med henne ikväll fast vi har tid I MORGON!
- Jaha.
- Precis vi kommer i morgon!
- Vänta lite...........
*tissel och tassel*
"väntar, vänta, väntar och väntar lite till"
- Ja hallå "surt som fan"
- Mmmm vi kommer i morgon.
- Vi har satt upp dig på dubbla listor, både idag och i morgon!
- Jaha så bra då, då kommer vi i morgon.
-
*fnys* Ni stod med i dag!!!
- Det är inte vårat fel. Ses i morgon. Hej hej


*klick*


Först ringer man då till mig och är så jävla otrevlig för att vi inte är där på tiden som vi INTE fått. Sen blir man ännu mera sur för att DOM satt upp oss på dubbla listor. Om dom gjort ett sånt fel och ringer och är så förbannat otrevliga och skäller ut mig och sen kommer på att det faktiskt inte är jag som skitit i det utan dom som strulat till det. Då blir man väl lite mer ödmjuk även om man inte ber om ursäkt..... Eller!?

Det ska den som tar i mot oss i morgon få veta. Dom ska fan veta om hur vissa personal beteer sig när de ringer upp patienter. Tur jag inte valde att ligga på bb med den där kärringen i personalstyrkan.

J som satt brevid och hörde hela samtalet ruskade bara på huvudet. Senare fick jag ett sms där det stod:

"Känns bra att se att ditt humör är tillbaka"

Det var nog både första och sista gången jag fick höra det av honom. Men man kan ju tro på hans ord att jag varit lite väl mesig de sista månaderna...... Undrar om han uppskattar mitt humör nästa gång jag blir arg på honom med?! Det tror jag inte.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma M:

Du är tyvärr inte den enda som säger att de inte är riktigt okej på den avdelningen.. De andra runt omkring har bra personal, men inte just de. Tröttsamt. Tur att många av dem går i pension snart. Haha. ;)

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Helt j-la otroligt! Det minsta man kan begära är att människan ber om ursäkt för sin otrevlighet. De kanske skulle skicka henne på charmkurs?! ;)

Kramar

Bibbi

3:e kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar....:

Ja det va fan bland det värsta bemötande jag fått av en vårdpersonal som kontaktar mig. Men dom ska få höra det i morgon oxå för det där va fan inte okej!

4:e kommentar, skriven , av Magstark:

Jaysus... Att bara göra så för det första. Och sen inte ens be om ursäkt när de inser att det är de själva som har gjort fel. Jisses, vilket stolpskott!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kommentera inlägget här :