Filip känner sig dumpad...... av Ossy.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
- Han har faktiskt bott med mig i hela sitt liv och han skiter fullständigt i mig!
- Ja...
- Här hade han bara varit i några timmar innan det bara var DU som gällde!
- Ja....
- Han lyssnar inte alls på mig!!
- Nej......

Han vägrar följa med Filip ut och kissa. För att han ska gå ut måste jag gå ut på altanen för annars gömmer ha sig bakom mina ben. Fille hade till och med mutat han med äppelskrutt men inte ens det hjälpte, när han hade ätit färdigt gick han och la sig hos mig igen.

Han vägrar följa med Fille upp trots att han får sova i Filles säng. Nä då gömmer han sig bakom mig och lägger huvudet på sne och stirrar bedjande med sina stora ögon in i mina. Filip fick locka upp honom med ett mini-ben. Sen vet jag att jag kommer höra honom pipa utanför min sovrumsdörr när dom kommer ner i morgon.

Filip känner sig dumpad.
Jag känner mig mer älskad än någonsin. Skön känsla är det med tanke på att alla andra hundar här hemma verkar ha dumpat mig för J. Jag tror dom stör sig på min stora mage och mina knepiga hormoner.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Alldeles underbart ju,att veta att han hittat någon annan att plåstra sig fast på. Det behöver han,den lille farbrorn.

Kommentera inlägget här :