Fismans vänner & arg unge!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Fick ge mig iväg och hämta filip för det körde ihop sig med hans planering av hemfärd. Det var en mycket arg unge jag hämtade. Eller han var inte arg till en början men när han skulle återge dagen så bara bubblade ilskan upp.

Tydligen hade han gått fram och tillbaka utanför ICA och väntat på någon vän när en gubbe hade börjat gapa och skrika åt Filip att gå där i från. Ju mer han berättade ungen ju argare blev han. Gubben hade tydligen anklagat honom för att springa runt och sparka på ankorna "filip hade gått på cykelbanan och inte varit i närheten av ankorna" Till slut hade gubben börjat hytta med näven och frågat om Fille visste vad en knytnäve var för något. Då hade det tydligen bränt till i skallen på Fille och det där tempramentet vi har i släkten kommit fram. Han hade dragit en lång haranger med ord som jag aldrig hört komma ur ungens mun och då hade gubben lämnat han i fred.
En civilpolis hade kommit fram och pratat med Fille och hans kompisar och sagt att om de ser gubben igen och han gör nåt liknande skulle de gå upp till station och göra en anmälan. Han hade tydligen varit riktigt hotfull gubb-fan.

Sen lugnade han ner sig och vi åkte och pantade flera säckar med pant. Ryckte åt mig några paket med "fismans vänner" för vinsten och åkte hemåt. Slet upp ett paket innan jag hunnit starta bilen och började knapra, har inte ätit några sen igår KATASTROF ju! Efter 5 minuter hade jag tryckt i mig halva paketet med ens Fille fortfarande sög på sin första. Han började fråga mig massa saker:

- Prata inte med mig!
- Varför?
- Jag kan inte svara!
*slörp*
- Nähä och varför inte det nu då?
- Det shcviiider i munnen
*sörplande ljud*
*Fille tittar i påsen*
- HAR DU TRYCKT I DIG NÄSTAN HELA PAKETET SEN VI ÅKTE FRÅN AFFÄREN!?!?!?!?!!!
- Mmmmm.
- Det svider i min mun och jag har tagit EN!
- Mmmm
*slörp*
- Skyll dig själv!
- Prata inte med mig! *slörp*


Till mitt försvar av fisherman friend´s missbruk så kan jag ju säga att det är det ändå som håller min mage i något så när form...... Sen är det för jävla gott även om det svider.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Jag kan inte göra annat än att skratta! Ge lillebror en kram från mej. Dom andra oxå förresten! Älskar er

2:a kommentar, skriven , av Nattis:

Javisst är det gott! :)

Kommentera inlägget här :